|
Inlägg #1: Postat: 2002-07-28 14:43:00
|
|
Michael Lundahl |
Om det hade varit så trevligt att folk faktiskt tog ansvar för sina liv, då hade ditt resonerande fungerat. Då hade vi inte ens behövt lagar eftersom folk hade fattat att det t.ex. är väldigt dåligt att sabotera för sina medmänniskor.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-07-28 16:05:00
|
|
soppan |
vi vi vi vi ...
Vilka vi?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-07-28 16:37:00
|
|
Donken |
Homeopati. Vad får dig att tro på det, Whilde? Vilka inre behov får du utlopp för när du bekänner dig till den läran? Att projicera sin motvilja mot förnuftssamhället på skolmedicinen kan komma att stå dig dyrt... Ge mig en anledning att tillämpa icke vetenskapliga metoder på ett vetenskapligt område medicin. Man kan förespråka en mer emotionell syn på läkande utan att förnedra sig med att försvara medeltid. Vilket enormt löje...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-07-29 00:06:00
|
|
David Backman |
En fråga bara - exakt hur menar du när du säger att astma, allergier och psoriasis ! är utslag av dåligt samvete?
Förutom att alla tre klassas som sjukdomar av såväl homeopatisk som modern/klinisk medicin, så verkar ditt argument vara ungefär att "Ni med astma eller allergier och klagar behöver nog bara slappna av lite. Här, ta ett bloss!"
Är det ungefär så du menar?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-07-29 02:38:00
|
|
suz |
är det lag på cykelhjälm i sverige ? här är det det,
men jag cyklar utan ändå till å från mjölkningen varje dag,dyrt om dom tar mej, men vadå, jag cyklar på en väg där det kommer en bil varje timme,klarar inte av att ha hjälm, känns fjantigt,snuten kör förbi varje dag,,,ta i trä,,
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-07-29 08:09:00
|
|
Emma |
Jag har inte valt att få din cigarettrök inandandes. Varöför ska bara de rökandes intressen tillgodoses på krogen? Hellre det samhället som du föraktar än ett egoistiskt samhälle!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-07-29 10:18:00
|
|
gisela |
du har rätt! och fel. jag kan inte hålla med om att det skulle vara rationalitet framför känsla som skapat dessa löjliga lagar, snarare tvärtom. istället för att tänka rationellt argumenterar man på nånslags "JAG känner att det här är fel, alltså måste det vara fel"-basis.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-07-29 10:24:00
|
|
Anders Bygert |
Så krogarna kommer att gå på knäna när 4/5 av befolkningen får möjlighet att gå dit utan att behöva fundera på om att de riskerar att bli sjuka och dö av vad 1/5 av befolkningen gör? Låter inte värst troligt.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-07-30 10:00:00
|
|
fjompen |
om du röker, där det är förbjudet, då kommer jag att börja blåsa såpbubblor på dig så att du får fläckar på kläderna av såpan.
Sen kan vi , du och jag tillsammans stå dagen efter och tvätta våra kläder. jag är så trött på att just göra detta dagen efter, eller en timme efter ett kafé besök för att man luktar råtta. Men en tråkig sak är alltid roligare att göra när man är två..
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-07-30 17:11:00
|
|
Martina |
Jag är inte rökare själv längre, men gillar din ömsesidiga empati, Whilde. Jag har följt debatten om homeopati. De flesta jag känner har gått till en homeopat och blivit hjälpta. Vad är det för konstigt med det? Min dotter fick astma i samband med vaccin och fick hjälp homeopatiskt.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-07-31 19:16:00
|
|
Christer H |
Den mest pretentiösa smörja jag läst på länge. Rökning på offentliga platser skadar andra, kroganställda inte minst. Att det skulle ha med omsorg om dig, Wilde, säger mer om din självupptagenhet än om lagförslaget. Dina missuppfattningar om allergier, dåligt samvete och homeopati är lika skrämmande. Ditt renomme här måste tyda på att mumhummet är utbrett eller i bästa fall på att du har kvalifikationer inom andra områden. Kommentarerna här tyder lyckligtvis på det sistnämnda. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-08-01 08:35:00
|
|
mr know-it-all |
"Varje nyfött barn är en pionjär, en oförstörd, ostöpt kraft som vet mer om livet än Nisse med sju år på universitetet."
Ha ha ha jag skulle inte tro det! Nyfödda barn vet inget. De bara är. Så det så, ycko!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-08-01 08:38:00
|
|
ren luft |
ha! om nu rökförbud är ett utslag av storebrorsmentalitet så gör det mig ta mig fan ingenting. ska bli skönt att slippa all rök som fördubblar baksmällan och förpestar kläderna. ha!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-08-03 11:59:00
|
|
Per |
Snusa istället på krogen och restaurangen då! Det ger nikotin.. är godare.. och stör inte andra på samma sätt.. ?
|
| |