Då stendjäveln lämnar glashuset

Inlägg #1: Postat: 2002-07-26 11:20:00
Marcus P
Ibland har farfäder lite svårt att hävda sig mot Arne Anka.
Inlägg #2: Postat: 2002-07-26 12:47:00
Fredrik Jung Abbou
Personligen så föredrar jag oftast Arne Anka! att tänka innan man talar är som att torka sig i arslet innan man skiter Detta om man är in tune mellan hjärna och hjärta. När man känner sig själv något sånär och lyssnar på sitt hjärta så behöver man inte sitta och va en smarty art filur utan våga bara tala direkt.
Inlägg #3: Postat: 2002-07-26 12:48:00
Fredrik Jung Abbou
Nalle Puh effekten är uppenbar för dem som vågar. Om man inte kontrollerar, överväger och tänker igenom allt så tror de flesta att allt direkt skulle gå åt helvete. Men Puh hittar oftast ut ur skogen endå och det gör man själv oxo om man som sagt har hjärta och hjärna som är lite in tune så säger och gör man oftast saker som ligger i linje med den man är och hur man känner.
Inlägg #4: Postat: 2002-07-26 12:51:00
Fredrik Jung Abbou
Uppsidan blir istället det jag söker med strålkastare: Man får rena, onedsmutsade, präglade, lismiga etc tankar, effekter, handlingar etc.
När vi väger in för mkt så händer massor av saker, iaf i mitt huvud. Man går igenom hur saker kommer uppfattas, även om det är så man känner. då kanske man ändrar lite. Man funderar vidare hur man vill se så bra ut som möjligt. Ändra lite till.
Inlägg #5: Postat: 2002-07-26 12:53:00
Fredrik Jung Abbou
Till slut så har man varit så "slug" dum? att man ändrat så mycket av en tanke att den speglar ngt helt annat och blir fan så mkt mindre vild och "ren". Ett praktiskt exempel eftersom jag flummar: Om vi alla skulle få skriva om problem, UTAN att få ta del av vad SHQ tycker, vad Guillou tycker, vad Skugge tycker, vad Priftis tycker osv.
Inlägg #6: Postat: 2002-07-26 12:54:00
Fredrik Jung Abbou
Då hade vi antagligen skrivit andra saker själva, men det sållar vår hjärna ofta bort och vi skriver samma som ngn av damerna eller herrarna och lägger till en liten bit själva. Negativ, nästan omedveten prägling som jag ser som ngt mkt negativt i många sammanhang. Speciellt om man vill få framn de geniala tankarna, då måste man va ren i pallet från för mkt av andras tankar för att det inte ska "smitta av sig".
Inlägg #7: Postat: 2002-07-26 12:56:00
Fredrik Jung Abbou
Därför är jag sällan en faktarapare, även om jag inser vikten och tyngden i faktan, men den sortens information är underställd analys, firhet i tankarna och, översikt och galna ideer! Men det är i min bok som detta gäller.
Inlägg #8: Postat: 2002-07-26 15:01:00
Anna Li
Arne A är min ledstjärna på detta område. Tänker man för mkt blir det bara intellektuella konstruktioner för det man egentligen menar.....
Inlägg #9: Postat: 2002-07-26 15:19:00
KYREUS
Svar till Fredrik: Du är för härlig!!

- cheerio! KYRRE
Laddar...