Då stendjäveln lämnar glashuset

Inlägg #1: Postat: 2002-07-26 10:36:00
Redrik
jag tror nog alla dom där figurerna handlade om Holmqvist och Sirén. dom har löjligt små penisar och kompenserar detta med massa bjäbb. För vad? för att få "vinna". Snacka om att intellektuella är losers.
Inlägg #2: Postat: 2002-07-26 10:49:00
Anna Li
Nejmen titta. Nu kan jag ett fint ord som jag känner att jag måste kläcka ur mig för att bevisa din tes; projektion kallas det. När man gärna fäster uppmärksamheten på en "negativ" egenskap som någon annan har för att dölja den hos sig själv. Ofta för att man retar sig på den hos sig själv. Jag gillar t ex väldigt mkt när jag kan kalla andra för pratiga - då känns det som att jag är lite mindre talträngd.
Inlägg #3: Postat: 2002-07-26 10:51:00
sten
Det finns ingenting att ångra. Bra och nyttiga artiklar, de som känner sig utpekade har tagit det med gott humör. De och flera till är skickliga skribenter men är ibland så ivriga att få rätt att de för en debatt så långt att det bara är intressant för dem själva och de bör de mycket riktigt föra den per mail sinsemellan. Men en debatt är ju till för att man skall ta till sig och utveckla nya åsikter och det gör vi säkert efter din artikel
Inlägg #4: Postat: 2002-07-26 11:14:00
KYREUS
Jävla Farfar! Han sade alltid till mig:
"Christer, tänk först - och tala sedan". Undrar vad han menade?
MP kanske V E T?
Inlägg #5: Postat: 2002-07-26 13:48:00
Johan C
detta är en seger utan motsvarighet för priftis. först kan han driva med de debattörer som faktiskt testar sina grå hjärnceller och utmanar teorier och varandra. allt i gammal hederlig ursvensk anda då folket inte tycker om en besserwisser. applåderna ekade i kommentarfältet. nu visar han ett brett spektrum av människokänslor och mer applåder. dubbelvinst.
Inlägg #6: Postat: 2002-07-26 14:11:00
Bertram
Javisst!! Men det är ju det som gör själva debatterandet kul. Så länge Mr. Hyde håller sig inom ramarna för Dr. Jekylls åsikter kan han väl få jabba på hur mycket han vill?
Inlägg #7: Postat: 2002-07-26 15:05:00
Samuel Sirén
Din förebild är Tage Danielsson som skrev så "vem som helst kunde förstå", och du konstaterar sorgset, skamset och uppgivet hur "trött" du blir på dig själv när du inte lever upp till detta ditt höga och föredömliga ideal. Ack, ack, min egen ledstjärna är den kalla, kompromisslösa elitismen, och jag bryr mig inte det minsta om huruvida de enfaldiga horderna begriper mina funderingar eller inte. Men var och en blir förstås salig på sin façon!
Inlägg #8: Postat: 2002-07-26 16:02:00
SHQ
Men det är ju lysande. Kan tänka mig att Sirén skulle skriva fantastisk poesi med det ordförrådet och den febriga fantasin.
Inlägg #9: Postat: 2002-08-15 13:22:00
Stella
Såsom vardande en hopplös ordonanist och polysyllabiker själv måste jag säga: Riktigt snyggt jobbat, très sympa... :
Laddar...