Horans Dagbok

Inlägg #1: Postat: 2002-07-26 11:17:00
KYREUS
Lyx-supande och lyx-fnaskande mm, visst känner jag till det. Knappt något mänskligt är mig främmande. Min uppgift är att föra berättelser om livsöden vidare; livsöden vilka kan stämma till eftertanke. mvh
Inlägg #2: Postat: 2002-07-26 12:35:00
nix
Jo, du har iofs rätt i sak. Men vad jag menar med "luxury cases" är dessa som säljer sexuella tjänster bara för att dryga ut dagskassan till lyxkonsumtionen. Det är ju synd om alla dessa som far illa oavsett kön men varje gång sånt här tas upp utnyttjas det för hatisk propaganda mot män i allmänhet och den s.k. torsk i synnerhet häng torskarna högt! häng dom i pitten… kan man läsa vid ett inlägg här.
Inlägg #3: Postat: 2002-07-26 12:37:00
nix
Det är ju inte torskarna som tvingar kvinnorna att prostituera sig. Var och en har sin egen förklaring om orsak till sitt öde, och jag tycker att var och en oavsett kön bör också ta ansvar för sina handlingar och inte bara skylla på andra. Mig veterligen behöver ingen kvinna i dagens Sverige prostituera sig för att få mat för dagen.
Inlägg #4: Postat: 2002-07-26 15:23:00
KYREUS
Det bästa man kan säga som kommentar till Dina tankar, nix, är menar jag att det finns inga enkla sanningar och förklaringar - till prostitution. Men en sak är glasklar för mig: barn som behandlas illa i hemmet, är mycket mera i riskzonen än de barn som får en värdig uppväxt! mvh
Inlägg #5: Postat: 2002-07-31 19:51:00
allt som är
nix är duktig på att förenkla. därmed inte sagt att han är duktig.
Laddar...