|
Inlägg #1: Postat: 2002-07-24 22:07:00
|
|
sophia |
Jag har occkså läst dina tidigare artiklar. Du skriver bra
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-07-25 13:30:00
|
|
Farzaneh Dehdari |
Hej,
Av utrymmesskäl kommer svaret i två delar.
DEL 1
Anna Ekström har arbetat som statssekreterare med inriktning på arbetslivsfrågor tillsammans med integrationsministern. Bland SACO:s medlemmar finns arbetslösa akademiker med utländsk bakgrund. Kritiken handlade inte om att hon teg om djurplågeri, miljöförstoring, skolväsendet. Kritiken handlade om att hon med tanke på det ovannämnda ignorerade att i sitt installationstal ta upp etnisk diskriminering på arbetsmarknaden.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-07-25 13:51:00
|
|
Farzaneh Dehdari |
DEL 2
Jag ifrågasatte inte rektorns kompetens. Utan skillnaden mellan mitt intresse och mina chanser att få en tjänst hos en myndighet i vars platsannons stod att personer med varierande erfarenhet och etnisk bakgrund söktes och hennes intresse och hennes chanser. Det gäller att läsa texten i sin helhet.
Omdömeslöst? Visst!
Jag dömer inte följande som bagatell: ”Oh min son, om du visste med vilken ringa visshet världen styrs.”
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-07-26 09:18:00
|
|
Sten |
Du skrev att Anna tog upp diskriminering, där finns många sorter. Hon ansågs göra ett bra jobb på dep.En politisk reporter var förvånad att hon inte fick bli minister.Höga statliga chefer tillsätts inte efter ansökningsförfarande. Då kanske det hade blivit diskriminering om vederbörande inte blivit tillsatt.Kvinnor är liksom invandrare diskriminerade, då är det inte så smart att ösa missnöje över deras tillsättningar
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-07-29 09:17:00
|
|
Farzaneh Dehdari |
I texten står ordagrant följande: ”I sitt installationstal lyfte hon fram löneskillnaderna mellan könen och betonade att lönerna - oavsett var de skall sättas - inte skall spegla fördomar och diskriminering. Inte ett enda ord om diskriminering av utländska akademiker på arbetsmarknaden i hela talet.” Hennes kompetens vare sig som statssekreterare eller som SACO: s ordförande har inte ifrågasatts. Det gäller att noga läsa texten.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-08-15 13:31:00
|
|
Odelay |
Måhända lille Sten kände sig hotad av en invandrarkvinna var kompetensnivå överstiger hans egen
med hästlängder?
|
| |