Så fixar du lite tillväxt Göran!

Inlägg #1: Postat: 2002-07-24 10:15:00
Johanna
OCH: Du säger, "höj lönerna". Hm, du menar att man ska jämna ut lönerna? Det låter ganska sosse/vänster, om du frågar mig. Eller menar du att alla ska få höjd lön? Då är ju sjuksköterskor fortfarande låginkomsttagare.
OCH: "höj skatterna". Det gynnar ju också höginkomsttagarna, de som har råd med allt som låginkomsttagarna får gratis bidrag, vård osv. Dina resonemang är motsägelsefulla.
Inlägg #2: Postat: 2002-07-24 10:51:00
caroline
Det ska löna sig att studera och att "göra karriär". Därför tycker jag att allas löner bör höjas med framför allt de som har studerat till låglöneyrkenkvinnoyrken.

Jag har aldrig sagt att jag vill höja skatterna. har jag det har jag sagt fel Skatterna bör sänkas om möjligt.

Vad är motsägelsefullt?
Inlägg #3: Postat: 2002-07-24 17:59:00
Jonna
Höja lönerna för lågavlönade "kvinnoyrken" offentlig sektor samtidigt som skatten sänks låter motsägelsefullt.
Höjda löner i privat sektor blir det knappast heller med fri arbetskraftsinvandring, tvärtom.
Inlägg #4: Postat: 2002-07-25 09:08:00
caroline
Du har nog rätt i att arbetskraftsinvandringen knappast leder til höjda löner. Däremot finns det inget som säger att skatterna inte kan sänkas i takt med att lönerna höjs.

Dett viktiga är att det går lagom långsamt så att inte inflationen rusar i höjden.
Laddar...