Fascism für Alle

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-07-23 23:05:00
SHQ
Vilken fantastisk kommentar på rätt blaska. Bets are up. Jag tror att det kommer vara tio kommentarer här i morgon från fem tjejer.
Inlägg #2: Postat: 2002-07-23 23:34:00
Marcus P
Det kan möjligen tyda på att kvinnor inte är så värst intresserade av den penismätning som pågår i just detta kommentarfält.
Inlägg #3: Postat: 2002-07-23 23:43:00
SHQ
Marcus. Bara för att vi debatterar olika vinklar, vrår och punkter samt att detta fortsätter så innebär inte det per automatik att det är "penismätning". För en gång skull så tycker jag nivån är något höjd på debatten. Du tenderar att stämpla väldgt mycket som käbbel, sandlåda men det rimmar illa: Det här är en debattsajt.
Inlägg #4: Postat: 2002-07-23 23:49:00
Marcus P
Penismätningen består inte i att deltagarna debatterar ur olika vinklar, utan att vi ständigt försöker överglänsa varandra med hur mycket vi kan av terminologi och hur många fina källor vi har läst. Jag tänker inte skylla på andra eftersom jag är lika god kålsupare som såväl dig som Sirén, utan nöjer mig med att konstatera fenomenet.
Inlägg #5: Postat: 2002-07-24 00:06:00
SHQ
"vi ständigt försöker överglänsa varandra med hur mycket vi kan av terminologi " Du tolkar det så Marcus. Men om man skall lära sig något nytt hur skall man då göra? Fem myror lades ned på 70 - talet och Kaufman har slutat skriva "Så funkar det" böcker. Du lägger för mycket kraft på att debattera argumenten istället för att bara besvara dom. Om du är lika bra kålsupare så för vem är det egentligen ett problem?
Inlägg #6: Postat: 2002-07-24 00:07:00
martin
men allvarligt.. även om inte tjejerna har lust att slänga upp klittan jämte måttbandet och förlora nån tävling så borde de ju ha åsikter och synpunkter att på sitt vis tillföra diskussionen. Eller är det så att kvinnor inte är lika intresserade av dessa ämnen som av skönhet, sex och andra "ytligare" ämnen? Man hör feminister klaga på att det inte finns så många kvinnliga professorer... fan trot...
Inlägg #7: Postat: 2002-07-24 00:19:00
SHQ
"Man hör feminister klaga på att det inte finns så många kvinnliga professorer... fan trot... " Det är väl de penismätande männens fel. Det är dom som får alla tjejer att vända efter 120 poäng. Vänta...det är allas mäns fel. Nu kommer MP släppa lös 35 kopplet efter mig. Jag kan börja springa.
Inlägg #8: Postat: 2002-07-24 00:21:00
Marcus P
Martin: Det är inte så många tjejer i kommentarfälten över huvud taget. Mest vissa skribenter, och de håller sig i regel till sina egna artiklar och relaterade sådana. Vill du på fullaste allvar ha en "feministisk analys" av anledningen till att det mest är män och en pojke som häckar här?
Inlägg #9: Postat: 2002-07-24 00:22:00
Marcus P
SHQ: Jag skrev inte att det var ett problem. Men det skulle kunna vara det. Om man skapar ett debattklimat där det bara är terminologi och sista ordet vinner som gäller, tror jag att man skrämmer bort många människor som faktiskt skulle ha haft något att tillföra. Män som kvinnor.
Inlägg #10: Postat: 2002-07-24 00:26:00
SHQ
Vad bra att det inte är en sexfråga då...eller ens ett problem....men om det stör dig så undrar jag hur vi skall kunna gå djupare i idélogisk och politisk historia utan att dra in terminologi? Vi sitter inte och pratar kärlek här. Jag tror de ointresserade började remma redan när de såg rubriken.
Inlägg #11: Postat: 2002-07-24 00:30:00
Marcus P
Jag ska försöka besvara frågan i en kommande artikel. Den kräver lite analys, och jag är som sagt lite för trögtänkt för att göra den såhär på sittande röv. Men en sak vet jag: för att det ska funka krävs det att vi är djävligt duktiga skribenter. Är vi det?
Inlägg #12: Postat: 2002-07-24 00:33:00
SHQ
Nej snälla, snälla inga mer metainlägg och debattanalyser. Vad kräver vad? Att undvika terminologin? I artikel form? JA för det är längre och mer läser. Kommentarfältet? NEJ för det är kortare och ett ganska självsanerat antal läser.
Inlägg #13: Postat: 2002-07-24 00:54:00
Martin
Det vore jävligt intressant med en rimlig förklaring till varför tjejer så sälllan tycker någonting i tunga ämnen, så jävla feministisk behöver dock analysen inte vara. Utgången känns ju i såna fall ganska given... "kukmätartävling" etc... jag ger verkligen ingenting för såna förklaringar. Man kan skriva de fattigaste inläggen och tjejer tycker ändå ingenting.
Inlägg #14: Postat: 2002-07-24 01:00:00
Lena V
Hur många inlägg på Sourze har du egentligen skrivit, Martin?
Inlägg #15: Postat: 2002-07-24 01:24:00
Martin
Lena V... 2-3 st kanske. Vet du varför tjejer så sällan tycker?
Inlägg #16: Postat: 2002-07-24 01:43:00
Kalle
Det kanske inte är så konstigt med tanke på den grabbiga attityd som råder här. Det känns som det bara gäller att hävda sig själv hela tiden.
Inlägg #17: Postat: 2002-07-24 02:44:00
jane doe
marcus ! penismätning är ett av mina största nöjen ! * tar fram linjalen*
Inlägg #18: Postat: 2002-07-24 02:46:00
suz
att jag inte orkat yttra mej kan bero på att jag läser men inte orkar yttra mej då jag tror att ni skiter högaktningsfullt i mina ideer om fascism :
dessutom så kan ordet fascism tolkas som fan läser bibeln helt efter godtycke,,svårt för mej då jag vil vara fakta baserad då jag yttrar mej,,
Inlägg #19: Postat: 2002-07-24 02:51:00
suz
martin, du tycker det här är ett tungt ämne. jag tycker det är ett ämne man kan ha olika åsikter i. varför ska det vara tungt ! vad gör detta ämne tungt ?
Inlägg #20: Postat: 2002-07-24 02:53:00
suz
martin, varför säjer du at tjejer sällan tycker ? jag tycker jätte mycket om jättemånga saker och skriver inlägg til artiklar där jag inte ser dej, vi kanske har olika läggning ? inte könsmässigt för jag gör säkert saker som är mera grabbiga än du gör :P
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...