|
Inlägg #21: Postat: 2002-07-24 03:02:00
|
|
suz,har ej träffat gud eller jesus |
präster ska vara felfria och ett föredöme, därför blir det alltid fel då prästen såklart diskuteras o stöts o blöts,all har en åsikt om prästen, var glad för det för det tyder på upmärksamhet emot kyrkan o prästerskapet, usch nu tog jag i :
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2002-07-24 03:08:00
|
|
jane doe |
"church-people" are normal people weak people and do as everyone else does, different, å smaken är som baken delad, alla vill ha sin prälle på olika sätt ;
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2002-07-24 03:08:00
|
|
Henrik Hermansson |
En präst som tror på Gud, kan lite teologi och inte räds för att tala om helvetet är en bra präst tycker jag. Men iaf, en bra präst kan locka fram, och för all del också ifrågasätta, den individuella tron - hur den än ser ut - och det kan du, tycker jag. I alla fall i artiklar, sedan vet jag inte i predikan.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2002-07-25 06:50:00
|
|
Ten Commandments |
You shall have no other gods before me.
You shall not take the name of God in vain.
Remember the Sabbath day to keep it holy.
Honour your father and your mother.
You shall not kill.
You shall not commit adultery.
You shall not steal.
You shall not bear false witness against your neighbour.
You shall not desire your neighbours house.
You shall not desire your neighbours wife, nor his man-servant, nor his maid-servant, nor his ox, nor his donkey, nor anything that is your neighbours.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2002-07-25 15:45:00
|
|
nettan |
touching!!
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2002-07-27 11:36:00
|
|
Håkan |
Moment 22 som vanligt Kyreus, jag önskar mänskligheten en gång för alla kunde ta sig ur denna rundgång
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2002-07-27 19:13:00
|
|
Jim B |
Kanske känner man instinktivt att det inte ska stå någon mellan en och gud.Det kanske förminskar ens gudsupplevelse, detta att någon hävdar sig ha tolningsföreträde.
Mitt mysterie lever jag och ingen annan.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2002-07-27 19:13:00
|
|
Jim B |
Kanske känner man instinktivt att det inte ska stå någon mellan en och gud.Det kanske förminskar ens gudsupplevelse, detta att någon hävdar sig ha tolningsföreträde.
Mitt mysterie lever jag och ingen annan.
|
| |