Det är viktigt att vara vacker idag

Inlägg #1: Postat: 2002-07-22 16:43:00
Anki M.
Såg intervjun med McCartney. Synd på en sådan vacker man, och jag undrar varför det skrämmer så många att åldras. Evig ungdom, är det något att eftersträva?
Inlägg #2: Postat: 2002-07-22 16:50:00
KYREUS
Och tänk så skönhetsidealet växlar genom tiden och kulturerna:
1. I Bayern i SydTyskland anses fortfarande en man med stor ölmage vara "en fin karl".
2. Vissa kulturer i Afrika, där sätter kvinnorna på sig hur många halsringar som helst och halsen blir som på en struts
3. I början av 1900-talet skulle fina damer INTE vara solbrända. Annat är det minsann nu!
Inlägg #3: Postat: 2002-07-22 17:03:00
SHQ
En vacker lite artikel Carola. Jag gillar slutet.
Inlägg #4: Postat: 2002-07-22 17:07:00
Lion Feuchtwanger "Goya"
Om hertiginnan av Alba:
"Hon däremot, Cayetana, var född högt uppe, där som man var fri, fåfäng och härligt befriad från all den ängslan som fjättrade och plågade alla dem som inte var födda på dessa höjder. Och han fylldes av avund och beundran för att hon var så fåfäng och så orädd...och kände intensivare än någonsin att han aldrig skulle bli fri från denna kvinna."
Inlägg #5: Postat: 2002-07-22 17:11:00
Anna Li
Det vore väl helt okej om folk bland mycket annat ibland slängde en blick i spegeln och lite snabbt fiffade till något de inte gillade. Men alltför många verkar ju ha som enda livsmål att vara vackra. Då blir det tomt och ytligt och hindrande. Det hindrar oss från att få en bättre värld, kan man säga om man vill ta i.
Inlägg #6: Postat: 2002-07-22 17:33:00
Sten
En sak är klar. Du duger som du är!
Inlägg #7: Postat: 2002-07-22 18:02:00
Beatriz
Det är så sant! Tänk vad annorlunda vår värld skulle se ut om kärleken fanns! Som du skriver i din sista mening. Vackra tankar, min vän, det behövs! Kram! Beatriz
Inlägg #8: Postat: 2002-07-22 18:32:00
Christer H
Och vad är det för fel på sex? Varför blandar du ihop det med skönhetsideal och plastikoperationer. Jag säger: Mer sex åt alla! så skulle vi både må psykiskt bättre och förbränna fler överskottskalorier. För nog är det så att fetman är ett mångt större folkhälsoproblem än anorexia och misslyckade operationer. Mvh CH
Inlägg #9: Postat: 2002-07-22 19:48:00
Kajsa Kallio
Kärlek, trygghet, egenvärde, självkänsla. Det är mycket som saknas hos många och jag kan alltför lätt sätta mig in i hur det känns att bli fixerad vid något eftersom det i sig självt ger trygghet och självkänsla, om än en falsk sådan.
Inlägg #10: Postat: 2002-07-22 20:29:00
Lena V
Jag har alltid velat tro att det till viss mån är en åldersgrej och att fixeringen vid det yttre avtar något när man mognar intellektuellt. Men jag har fått revidera den tron lite. För när fullvuxna människor som Cher, Dolly och Paul gör ALLT för att dölja sin kroppsliga ålder istället för att mogna med den, då är det bara inse att så är inte alltid fallet.
Inlägg #11: Postat: 2002-07-23 02:06:00
suz
det är viktigt att vara omtyckt, men tycker någon om mej mera om jag går ner i vikt ? sorgligt nog så tror jag att många vill ha en snygg partner att visa upp som ett byte en trofee,,,jag har hellre en ful karl med intelligens och humor än en vacker karl som vet at han är vacker,,
Inlägg #12: Postat: 2002-07-23 11:09:00
Carin
Om det ekonomiska paradigmet även styr vår
inre världsbild kommer vi kanske att omvärdera vad som
är viktigt i våra liv.
Vi har bara sett början på de amerikanska företagsskandalerna, som säker kommer att följas av
europeiska mfl dito. Friserad redovisning för att visa upp en "vacker fasad" i syfte att höja börsvärdet "attraktiv
på marknaden"Näringslivet har minst sagt förtroendekris. TROVÄRDIGHET saknas. se forts...
Inlägg #13: Postat: 2002-07-24 04:48:00
suck
Det är helt otroligt att vissa typer skall alltid skylla på något annat sin egen fåfänga och narcissism.
Inlägg #14: Postat: 2002-07-26 17:27:00
olle
Så länge pengar styr kommer alltid utseendefixeringen eskalera, det behöver man inte vara något snille för att förstå.
Inlägg #15: Postat: 2002-08-01 22:36:00
Juanita Gina Zanetti
Fattar inte vad de håller på med, ska inte de vara förebilder för sina fans? Du glömde nämna den största oäktingan av de alla; Madonna. Alla tror att hon är så naturligt vacker och har så naturligt spänstig hy, gissa igen. Alla som står i rampljuset måste tydligen göra detta för att få vara kvar just där. Varför får intre Glen Close göra film medan Al Pacino för göra roll efter roll? Al Pacino anses vara sexi dessutom.
Laddar...