|
Inlägg #1: Postat: 2002-07-21 14:27:00
|
|
Ackan |
Bor A i Missenträsk eller annan avlägsen plats och vägrat flytta. Vägrat ta anvisat arbete, sagt nej till kurser. Eller bara att kommun och AMS struntat i henne.Fyll på med flera frågor till Mårten och A ni som läser detta!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-07-21 16:23:00
|
|
sten |
Laylas artikel var riktad mot Sveriges politiker.Helt logiskt att de får svara. AB plankade Liza:s artikel. Nu är det Expressens tur. De håller med Victoria på ledarplats om att integrationen fungerar dåligt. Sting som ett bi Expressen!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-07-21 21:21:00
|
|
Carola |
Jag håller med Sten. Här borde Sourze gå vidare med frågor till respektive "pratkvarn" och myndighet. Ditt sista stycke ang. ryktesspridning och invandrarfientlighet är skrämmande, så det är på sin plats att Sourze går vidare i den mån de kan med frågor till respektive.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-07-22 15:34:00
|
|
Ana Udovic |
Ville bara meddela att vi på redaktionen nästan ALLTID ber politiker svara på artiklar som vänder sig till politiker, eller andra makthavare eller företag, tex. Så även med Laylas. Men ibland har politikerna inte tid eller lust att svara. Just nu är många på semester, därför tar det längre tid. Bara så ni vet!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-07-22 23:45:00
|
|
Layla Al Attar |
Hej Sten! När jag såg rubriken på din artikel kände jag att du tänkte på mitt problem! Och jag är mycket tacksam för det!
Jag har som sgt haft problem med att få jobb och om du har några ideer om nått jobb eller nått sånt kan du kontakta mig! Tack en än gång!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-07-23 01:38:00
|
|
suz |
var medvetna om att det INTE är unikt i sverige ! likadant för mej som svensk i annat land.Jag söker ALLT ! städjobb-fabriksjobb! jag förstår at man ratar mej för intervju,hellre vil ha nån 100 i landets språk,finns det inte jobb så det räcker så blir det ju så här.här inget bidrag, men i land som sverige där man får bidrag så borde bidraget vara en lön för ett jobb i tex långvård eller skola, inte bara att gå hemma ! det gör ont i ögat för dom som jobbar at se de som går hemma,skapar rasism !
|
| |