Mera om får och människor

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2002-07-24 14:24:00
Magnus Hansson
Om människor hade velat fatta egna beslut hade vi inte haft massrörelser. Nu vill inte männsiskor behöva stå ansvariga för det händer, att lyda order är det enklaste i alla sammanhang. Och det är inget att klandra, arten tycks ju frodas även om mycket få tar egna initiativ.
Inlägg #22: Postat: 2002-07-24 23:46:00
elin
vad håller du på med nu? menar du att vi har bilköer för att människor inte vill fatta beslutet att stanna kvar länge efter att jobbet har slutat med motivationen att slippa bilköerna? eller vilka är dessa beslut som människor inte vill ta? och vilka genier har tagit sådana beslut och hur har de inte varit tvingade till det?
du talar minst sagt suddigt: du måste sätta in det hela i ett sammanhang. någonting säger mig att du inte talar om bilköer längre.
Inlägg #23: Postat: 2002-07-25 00:08:00
Magnus Hansson
Jag försökte med mina bilköer göra det tydligare vad jag menar, uppenbarligen såg du inte klarare för det. Poängen är att får inte väljer egna vägar, de gör som alla andra. Att vara avvikande kräver ett beslut, ett mod att ta avstånd och inte följa. Får lyder, men ifrågasätter inte. De skulle aldrig undra över varför landets största parti vinner val mha en amerikansk pr-byrå.
Inlägg #24: Postat: 2002-07-26 00:28:00
elin
är det vårt land du talar om? du får allt ta och berätta vad det är för något som du refererar till.
om bilköer: jodå, jag fattar nog. jag håller helt enkelt inte med. och om jag är fåfäng i min tro så hjälper det inte det minsta att du inte svarar på mina frågor. bilköer bildas alltid på de vägar som leder människor till respektive destionation snabbast. har du tänkt på att dessa vägar kanske är det snabbaste alternativet för många trots köer??
Inlägg #25: Postat: 2002-07-27 23:36:00
elin
jag slutar posta på denna tråden nu, antagandes att du inte vill säga diskutera. jag finns på cobwebbagger.as om det är nåt.
Inlägg #26: Postat: 2002-07-28 03:55:00
Magnus Hansson
Tråkigt om vi inte lyckats reda ut alltihop, det känns inte bra att lämna frågor obesvarade. Skall läsa alla dina kommentarer igen, samla frågorna och sammanställa svaren. Sen översänder jag dem till dej. Är det ok? Det kan tyvärr ta lite tid, jag har även annat att göra.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...