Jag är främlingsfientlig!

Inlägg #1: Postat: 2002-07-10 11:18:00
Ramona Danlén
Vad roligt att du lever i en trygg värld!
Inlägg #2: Postat: 2002-07-10 19:51:00
Sophia
HAHAHAHA Du argumenterar så himla roligt Ramona
Inlägg #3: Postat: 2002-07-10 23:06:00
Magnus Andersson
Tycker du? En vanlig simpel propagandist av rädsla, en egenskap som tyvärr använts framgångsrikt i ett antal sorgliga sammanhang! Att nämna vilka nu, skulle dock bara sänka debattnivån ytterligare.
Inlägg #4: Postat: 2002-07-11 12:40:00
Ray
Du inser väl att illusionen av säkerhet du har är falsk och dina argument barnsliga.

Om du kunde ta dig själv på mindre allvar kanske ett sundare och mer korrekt perspektiv skulle vara möjligt.

Du ger inga direkta förklaringar till din "främlingsfientlighet",kan det bero på att du inte har några utan att du har grundat dina åsikter på statistik och fördomar ?

Rädsla är inte insikt och hatet du uttrycker den med är missriktat och orättvist.
Inlägg #5: Postat: 2002-07-12 06:23:00
Victoria Wärmler
Sophia: Det finns utmärkta prov i forat på förmågan att inte behärska argumentation i någon form över huvud taget.
Inlägg #6: Postat: 2002-07-12 06:25:00
Victoria Wärmler
Maguns: debattnivån tycks ha en tendens att formas efter nivån på den sakliga kritiken.
Inlägg #7: Postat: 2002-07-12 06:31:00
Victoria Wärmler
Ray: ibland kan man anse att barnslighet framträder i de texter som författaren överarbetar med förklaringsmodeller som egetligen inte behövs; sådant kan många gånger tala till läsaren som ett underskattande av förståelseförmågan. Vad menar du utgör en "illusion av säkerhet" i texten?
Inlägg #8: Postat: 2002-07-12 10:43:00
Magnus Andersson
Wictoria: Tack för förolämpningen. Men vad anser du är poängen med att sund kritik om polisens bristande tillgänglighet blandas med beskrivningen av en paranoid person - må så vara fiktiv - som proklamerar uttrycket främlingsfientlighet" och hyser en paranoid överskattning av risker; att de flesta okända som knackar på dörren är tjuvar?
Inlägg #9: Postat: 2002-07-12 10:46:00
Magnus Andersson
Viktoria, med V, menade jag.
Inlägg #10: Postat: 2002-07-12 17:28:00
Victoria Wärmler
Magnus: Förolämpning? Var jag har uttryckt en sådan mot dig får du gärna berätta. I övrigt: personligen anser jag att polisens resurser, eller brist på dem, felprioriteras och på så vis kommer minst behövande till gagn, men det kan jag återkomma till i ett mer utvecklande sammanhang. Vad som är sund vs osund kritik av vad det än månde vara och i vilken sorts konstellation hör väl inte till vad jag tycker är mest engagerande. --
Inlägg #11: Postat: 2002-07-12 17:35:00
Victoria Wärmler
Poängen i R:s beramade text är kanske att den tydliggör en sorts problematik och attityd som är på tillväxt; R är nämligen långt ifrån den enda som går i ett par skor som upplever det på det här sättet och det finns heller ingen klar anledning att anse att upplevelser av det slaget är fel, även om det självklart är sorgligt och att många reser sig mot detta faktum.
Inlägg #12: Postat: 2002-07-12 17:42:00
Victoria Wärmler
Forts. Här ser jag ett slags tendens bland människor att hellre vilja "skjuta budbäraren"Läs: R, än att ta till sig vad hon försöker förmedla sin omvärld. Hennes världs- eller snarare samhällsuppfattning utgör ju fragment till helheten som vi alla förväntas göra något åt - om vi kan - inte vifta bort delar av den för att vissa delar av dem är ivägen eller ser för jobbiga ut.
Det är lika viktigt i debatten att peka ut problem som att tillskynda debatten med försök till lösningar på dem.
Inlägg #13: Postat: 2002-07-15 08:03:00
SHQ
Men gud Victoria. Nu får du som budbärare stryk men se om jag fattat allt Von Oben bjäbb rätt: Alla som kommenterar här har fel, är lite småbarnsliga, ingen har begripit R och frågan är om alla människor med dessa tendenser är lite småknäppa utom du.
Inlägg #14: Postat: 2002-07-15 08:06:00
SHQ
"Fragment", "tendens", "resurser". Sluta nu. Kom in i matchen och börja debattera. Du analyserar mes människor och debattteknik här. Det vart vi klara på sourze för ett år sedan och det var inte bra då heller.
Inlägg #15: Postat: 2002-07-16 17:46:00
Victoria Wärmler
SHQ 13: Förmodligen har du fattat fel. Jag skriver inte att alla som kommenterat det hela har fel eller är småbarnsliga, att ingen har begripit R och att alla utom jag är småknäppa - det verkar ju överflödigt, när du de facto gör det åt mig. :-
Inlägg #16: Postat: 2002-07-16 18:15:00
Victoria Wärmler
SHQ 14: Vilket av orden är det du inte förstår? Jag antar utan vidare en utmaning till debatt och om skälet är rätt. Nej, jag analyserar inte folks debatteknik, jag förvånas över frånvaron av den och av att så många hellre byter /ventligerar sina personuppfattningar om skribenterna, framför de ämnen som skribenten erbjuder till möjlig debatt. Vad "ni" gjorde i Souze före-efter har jag rimligtvis ingen uppfattning om.
Inlägg #17: Postat: 2002-07-16 18:19:00
rättelse
"Ventilerar" skulle det förstås stå i svar 16. - Risken tycks vara överhängande att "ventligerar" annars passerar som ett främmande ord :-
Laddar...