|
Inlägg #1: Postat: 2002-07-09 23:18:00
|
|
Ben |
En mycket bra text Ramona, fattar inte varför du inte får fler läsa nu. En mycket bra text, se du kan om du vill. Grattis
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-07-10 00:07:00
|
|
suz |
mycket bättre än allt annat du skrivit !
stanna borta ifrån politik och svammel om fångar och straff, skriv om saker du har inpå dej ! saker som du har som din vardga och du kan sprida som egenupplevt och nedärvt för det är mera intressant ! tycker iallfall jag :
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-07-10 09:39:00
|
|
Juanita Gina Zanetti |
BRA! BRA!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-07-11 00:53:00
|
|
Magnus Andersson |
120 döda israeliska busschaufförer nämns inte så ofta i beskrivningen av våldet. Vi vet att Iraks Saddam Hussein ger 100000-200000 till varje familllj som bidrar med en sjäövmordsbobmare, och då kan man ju undra om det är det palestinska folket som slåss mot Israel, eller om det är något annat som kriget handlar om. Eller?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-07-11 01:01:00
|
|
Magnus Andersson |
Kanske ska tilläggas att det är ungefär lika många offer på "varje sida" man bör väl betänka att de flesta israeler och palestinier på det privata planet redan lever i fred, sida vid sida, men fler civila offer i Israel i sas "fredstid", bortsett från de gånger Israel startat storkrig, t ex när de invaderade Syrien för en tid med oerhört många civila offer.
Synen att Sharon är en stor orsak till problemet, en fredspropp samt inte är för Israels bästa. kräver en hög grad av naivitet.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-07-11 01:07:00
|
|
Magnus Andersson |
Fsst nu har jag läst artikeln, och orden om religiösa fanatikers drömmar är ju bra och Dahlen kan ju säkert sitt område! Anser själv att den mjuka vägen är den bästa, och att Sharon gärna väljer den lite hårdare vägen, men efter ett attentat om dagen och stora offertal av israeliska civila inkl palestinier! så kan iaf jag förstå motattackerna, vilka ju även liberala Likud gav sitt stöd.
|
| |