|
Inlägg #1: Postat: 2002-07-08 15:26:00
|
|
Ramona Danlén |
På vilka mer sätt skulle den uttrycka sig?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-07-08 20:18:00
|
|
Gert-Alve |
Fråga Pia Kjærsgaard!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-07-09 08:00:00
|
|
Lasse Thn |
Det finns massor med sätt att vara främlingsfientlig på...men jag ville bara veta dina sätt...det är bara en fråga som jag tyckte var intressant. Om din främlingfientlighet inskränker sig till öppnandet av din ytterdörr så är den inte så allvarlig. Inbegriper den däremot moskebränningar, mördandet av svarta invandrare så är den däremot allvarligare. Sen finns det en massa varianter emellan. Var ligger du?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-07-10 11:23:00
|
|
Ramona Danlén |
Jag dömer ingen människa oavsett religion/hudfärg innan jag vet hur han/hon är. En skitstövel är en skitstövel oavsett varifrån han/hon kommer. Samma med motsatsen.
Jag har massor av vänner från många länder,Irak,Polen,Kroatien,Spanien,MMexico,forna Tjeckoslovakien m.m.
Det handlar om ordet"främlingsfientlig" som i mitt tycke används fel!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-07-10 12:54:00
|
|
Anna |
Om du är rädd för alla främlingar oavsett kön/religion/hudfärg... hur har du fått dina vänner? I skolan eller på jobbet? Första dagen är de också främlingar.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-07-10 19:28:00
|
|
J. |
2002-07-10 11:23
"Jag dömer ingen människa oavsett religion/hudfärg innan jag vet hur han/hon är"
2002-07-10 11:26
"om man som jag är ateist och inte tycker om vare sig synagogor,kyrkor eller moskéer"
Joru, 3 minuter tog det...hmmm
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-07-12 07:19:00
|
|
Victoria Wärmler |
J: Det finns inget motsättningsfullt i att vara ateist, releigonsmotståndare och att döma individer/inte kunna bedöma individer. Människors avsikter behöver inte nödvändigtvis ha sin helgjutna förklaring i vad man tror eller inte tror på och/eller står för. Man kan vara emot diverse religiösa komplex och manifest utan att ha något personligt emot själva anhängarna av dom. Lyckligtvis omfattas en person av mer än så.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-07-12 07:29:00
|
|
Victoria Wärmler |
Anna: lyckligtvis är de flesta människor inte fullt så konsekventa att de låter det utesluta det andra.: Man får kanske sätta in rädsla för främlingar i mindre snäv och generell omfattning, om man inte ämnar begränsa livsutrymmet fullständigt: Spekulativt sett kan vänskaper ha stiftats långt innan man förvärvat sin "främlingsfientlighet". Bara för att, alltså.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-07-12 09:41:00
|
|
Ramona Danlén |
Inom arbetet,kurser,fester och andra arrangerade sammankomster har jag lärt känna människor varav en del blivit mina vänner.
Att vara på sin vakt i dagens läge är inte bara begåvat utan tvunget eftersom alla människor har dessvärre inte ett gott syfte. Men tydligen har detta inte nått alla som läser sourze.
|
| |