|
Inlägg #21: Postat: 2002-07-08 12:29:00
|
|
SHQ på 8 |
"Och personangrepp har givetvis sina alldeles speciella komiska poänger" Det här är ett bra exempel på det jag menar. Bara det roar dig eller de andra så är det OK. Hur andra människor känner sig verkar du vara helt ointressarad med.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2002-07-08 12:30:00
|
|
SHQ på 9 |
"Det blir alltså tråkigt att debattera med dig, för du debatterar ofta på ett alldeles för barnsligt sätt" Mitt stora misstag är att jag lånar min motparts argumentationsmetodik, energi eller i detta fall ren barnslighet.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2002-07-08 12:32:00
|
|
SHQ på 10 |
"Människan är fåfäng, och har varit det i de flesta tider och i de flesta kulturer. I vår egen kultur i vår egen tid " Det är sådant generalliserand svammel man inte kan ta med sig in i sinnet om man skall betrakta Historia eller Antropolgi. Det får en "aaah, det var samma sak alltihop" över sig och det provocerar fram missledande assocationer.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2002-07-08 12:43:00
|
|
Samuel Sirén, svar på svar 19 |
Svar: Du skriver att jag åberopat "hedersmord" i din artikel "Idéassociationer och subjektivism", där det bl.a. står: "Det är faktiskt ren avsinnighet att lista hedersmord hand i hand med islam bara för att Googles innehåll inte hade mer info. De exakta siffrorna på hedersmord per land orkar jag inte undervisa Sirén i ..."
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2002-07-08 12:47:00
|
|
Samuel Sirén, svar på svar 13 |
Så pass? Om du nu faktiskt visste att det var en _gammal_ sedvänja och det dessutom i min artikel explicit står att det förekom på bärstolarnas tid - varför i hela friden basunerade du då ut din "upptäckt" på det sätt du gjorde? Ditt bedyrande här bör faktiskt viss prägel av efterhandskontruktion.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2002-07-08 12:54:00
|
|
Samuel Sirén, svar på svar 20 |
Tja, ditt beteende i det sammanhanget är lite svårt för mig att tolka på något annat sätt än att du faktiskt saknar elementär uppfostran. Såvida du inte rättat till saken alldeles nyss, och jag ännu inte sett det. I så fall tar jag förstås tillbaka mitt yttrande.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2002-07-13 16:42:00
|
|
SHQ på 24 |
Jamen står det att DU listat det? Läs ordenligt,
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2002-07-13 16:44:00
|
|
SHQ på 26 |
Ta hit och ta dit. Det är inte 1920 nu när storpatron Sirén hade trälar. Jag har en rätt bra uppfostran just vad det anbeträffar det elementära så har jag gått i Maria Elementar där etik, vett och etikett stod på schemat.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2002-07-13 16:46:00
|
|
SHQ på 25 |
Men Samuel. Den som dragit upp ett gammalt utdött exempel är ju DU. Du skriver "FINNS" och därefter beskriver du footbinding som FANNS. Försök inte att vända på det och försök inte att spela dum. Du slog väl på internet och hade din sedvanliga och usla källkritik.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2002-07-13 22:34:00
|
|
Samuel Sirén, svar på svar 27 |
Påstår du alltså på fullt allvar att det inte är jag som avses? Ser man på. Vem är det som avses, i så fall?
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2002-07-13 22:42:00
|
|
Samuel Sirén, svar på svar 29 |
Aha! Formuleringen "Det finns förstås hur många exempel som helst" lurade dig av någon orsak att tro att det var fråga om ett nutida fenomen, och du missade därför innebörden av "Fina flickor bars omkring i bärstol"? Jag förstår. Men varför tramsar du så himla mycket om saken? Alla läskunniga kan ju ändå se att det står "Fina flickor bars omkring i bärstol".
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2002-07-13 22:47:00
|
|
Samuel Sirén, svar på svar 28 |
Du åberopar här att du minsann har haft "etik, vett och etikett" som skolämne, och du föreställer dig uppenbarligen att du därmed har visat för oss att du visst har fått en god uppfostran. Du får nog räkna med att detta ditt försök att övertyga kanske inte riktigt får den effekt du hade tänkt dig.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2002-07-14 10:13:00
|
|
SHQ på svar 30 |
Var står det att det avser någon?
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2002-07-14 10:14:00
|
|
SHQ på 31 |
Men om vi låter oss lura oss av dig och tro att det INTE det var ett nutida fenomen är ju exemplet helt ovidkommande för frågan. Den gällde ju utseendefixering som är ett ganska nytt och i väst snickrat fenomen.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2002-07-14 10:16:00
|
|
SHQ på 32 |
Samuel. När du lärt dig sluta kalla folk för "okunniga", lärt dig att inte skratta åt folk som visar känslor som du kanske själv inte är i kontakt med, lärt dig att inte plagiera och stjäla andras material, lärt dig att inte felcitera med flit för att vilseleda. Ja då kan vi ta en sväng om uppfostran.
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2002-07-14 10:18:00
|
|
SHQ forts.. |
Min gissning är att du har blivit trampad på som liten och har haft en krävande och petig far eller annan manlig auktoriet som fått dig att prestera. Du har en hård och rakt igenom skrämmande yta men jag vet att under denna yta så är du nog en helt underbar människo som kan bjuda på sig själv och tycker om att bli sedd och hörd.
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2002-07-14 10:21:00
|
|
SHQ |
Jag undrar om texten som du skrev om 1122 i Worms. Är det din text eller Professor Straxmans? Den intresserade mig och jag sökte hos FN på hans namn men det gav inte mycket. Faktum är att alla sökningar går tillbaka till din sida. Ej heller finns det litteratur tillgänglig från honom. Var köper man boken?
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2002-07-14 10:28:00
|
|
SHQ |
För övrigt anser jag även att du inte är en särskilt bra debattör. Du bygger upp argument med GBA och/eller anakroni. I kommentarfältet blir det än blekare med "Citat" eller felcitering, ordmärkande och en gedigen kamp att hela tiden vara den som ställer frågan för att få ett övertag snarare än klarhet i frågan.
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2002-07-14 10:30:00
|
|
SHQ |
Angående påståendet om samtal så har jag bett sz ta bort dom kommentarerna så den saken är väl ändå ur världen. Skulle det inte vara borttaget så kan du väl be dom göra det då jag glömt var det ligger.
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2002-07-14 15:52:00
|
|
Samuel Sirén, svar på svar 33 |
Aha! Så när du skrev "Det är faktiskt ren avsinnighet att lista hedersmord hand i hand med islam bara för att Googles innehåll inte hade mer info. De exakta siffrorna på hedersmord per land orkar jag inte undervisa Sirén i ...", så avsåg du alltså överhuvudtaget inte någon speciell person och i synnerhet inte mig, utan du bara kände dig föranledd i största allmänhet att lägga ut texten om denna företeelse?
|
| |