|
Inlägg #1: Postat: 2002-07-08 13:06:00
|
|
Lovelyn |
Jaha... och det enda den här texten säger är att du själv ENDAST väljer att se dina egna åsikter som sanningar. Inget för legaliseringsivrarna nyskapande alltså. Bara du har det bra så.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-07-08 16:17:00
|
|
elin |
damn right anders!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-07-08 17:20:00
|
|
Sten |
Du skriver med känsla det gillar jag även om...Ska du gå på nån skrivarlinje i höst?/Hälsn.Ste
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-07-08 19:28:00
|
|
fred |
Bra att någon säger ifrån. Även om det inte förändrar så är det skönt att höra. Har tänkt mycket liknande om skolan. Ex så sitter alla och spyr galla över det som så politiskt korrekt ska spys galla över och prisar det som enligt normerna för en normalt funtad hjärna ska prisas. Jag blir så trött...Det är något som är fel.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-07-08 21:22:00
|
|
Mikael V |
Jag ska inte ge mig in i hasch vs. alkohol-debatten, för jag blir inte klok på vad jag tycker. Visst blir man seg i kolan av braj, och drogen ligger kvar längre i kroppen. Å andra sidan känner jag fler som sabbat sina/och andras liv pga sprit.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-07-09 00:53:00
|
|
Banarne |
Eftersom hasch inte är mer dåligt än alkohol borde det legaliseras! Det är vad jag läser ur din text. Fin logik. Du har en reptilsnabb penna men ett sävligt sinne för ödmjukhet och perspektiv. Di gå-på-attityd funkar jäkligt bra så länge du inte samhällsdebatterar. Du låter ofta väldigt lik en sån där "slagordssympatisör". My view.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-07-09 12:05:00
|
|
Unus |
Tjena! Bra artikel! Dock, ett par kommentarer:
Du skrev "röker man mycket gräs eller mycket brass så blir man förr eller senare ganska seg i kolan, man tappar närminnet och får svårt att orka med jobb och andra fysiskt krävande aktiviteter."
Detta är en myt, upprepade gånger har forskare WHO mfl och andra visat att det inte går att finna nåt samband mellan maja och hjärnskador. Närminnet kan man få problem med vid TUNGT missbruk, men man får minnet tillbaks när man slutar.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-07-10 12:10:00
|
|
Lasse Franck |
Vilka krav är det du tänker på när du tänker på journalistutbildningen? Jag kan meddela att när jag gick där gjorde både Kreti och Pleti det också. Puckon och begåvningar i en härlig blandning...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-07-28 01:59:00
|
|
Jim B |
Varför inte legalisera och beskatta och låta de tvåhundratusen ! som idag brukar en i stort mycket fredlig drog vara ifred. Siffran är hämtad ur NE
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-07-28 02:03:00
|
|
Jim B |
Detta med att man kan bli oskärpt och slö om man röker cannabis har visats upphöra om man avbryter rökandet.Problemet är att man gärna röker för mycket över en för lång period.Försök att dricka sprit med den frekvensen som många röker cannabis skulle sluta mycket olyckligt.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-07-28 02:08:00
|
|
Jim B |
För övrigt tyckte jag artikeln var utmärkt, allra helst visionen om att vad Sourze kunde och borde vara.
Redaktionen tycks bestå av fräna karriärister-inget ont i det kanske.Men det utsnitt av verkligheten de representerar blir ju lite snävt.
|
| |