|
Inlägg #1: Postat: 2002-07-07 02:04:00
|
|
Olle |
Var ärlig..
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-07-07 15:17:00
|
|
Sara |
Argumentera gärna vad du menar med det. Jag väntar...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-07-07 23:44:00
|
|
Olle |
Sorry nåt blev fel med mitt inlägg. Jag undrade bara om du eller några av de perser du känner om du inte är kurd har något emot araber? Jag har träffat iranier som tycker mycket illa om araber.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-07-11 12:27:00
|
|
S |
Det finns säkerligen perser som tycker illa om araber, precis som det finns araber som ogillar perser, kineser som ogillar japaner, ryssar som ogillar finnar o.s.v. Jag antar dock att du vill få svar på om iranier i synnerhet kan sägas ogilla araber. Jag har persiskt ursprung, och jag skulle inte själv falla in under den kategorin. Däremot känner jag också många personer med persiskt ursprung som inte alls tycker om araber, så jag känner igen det du skriver i viss utsträckning.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-07-14 18:47:00
|
|
Olle |
Ok, att säga att alla perser ogillar araber är säkert fel. Tack för ditt svar!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-07-14 22:33:00
|
|
S |
Jo, jag tror att majoriteten inte har något emot araber öht. Sedan finns det vissa, likt de personer du träffat, som verkligen ogillar araber. Många människor har en tendens att bunta ihop alla som kommer från mellanöstern, alla blir araber så att säga. Perser är ju inte araber, och jag känner själv perser som tar väldigt illa upp när de på så sätt buntas ihop med araber. Kanske tror de då att genom att tala illa om araber så distansierar de sig från denna grupp inför andra...kanske.
|
| |