Svenska bebisar mot afrikanska män

Inlägg #1: Postat: 2002-07-05 13:19:00
emma
det är en liberal tanke att se människor ur nyttighetssynpunkt..en av den liberala feminismens grundtankar är ju att samhället förlorar på att ha halva arbetskraften hemma. och vad jag tror att M.J. var ute efter var till stor del att hon ville att invandringen skulle legaliseras. vi behöver invandrarna kanske inte just nu men snart och de behöver oss..alla vinner på det hela.
Inlägg #2: Postat: 2002-07-05 13:32:00
Greven
Varför behöver vi mer folk ? fan det finns ju får många idioter i landet redan man borde ha lag på att man bara får föda ett barn less is more....
Inlägg #3: Postat: 2002-07-05 14:37:00
David Stenow
Ni har aldrig lyssnat på en liberal som propagerar för fri invandring, va? Kärnan i argumenten är att varje människa har rätt att bosätta sig var hon vill. Och folk som ser positivt på fri invandring ur "nyttoperspektiv", hur konstigt det är så, så spelar det ngn roll varför? Det viktiga är väl att man är för att öppna gränserna.
Inlägg #4: Postat: 2002-07-05 14:58:00
Mathias
Emma! Tyvärr är jag inte särskilt bevandrad i olika feminisminriktningar, men nyttig för vem? Kan vi kalla oss liberala om ni tar något annat perspektiv än individens?

Annars håller jag med om att Sverige skulle må bra av en legal arbetskraftsinvandring.
Inlägg #5: Postat: 2002-07-05 15:09:00
Mathias
David! Visst bör människor, så länge de inte kränker någons naturliga rättigheter genom att göra det, få bosätta sig vad de vill. I en perfekt värld. I verkligheten skapar t.ex. välfärdssamhällets överbeskattning och klåfingrighet stora problem.
Laddar...