Svenska bebisar mot afrikanska män

Inlägg #1: Postat: 2002-07-05 12:27:00
Mathias
Spännade tanke att slå ihop invandrarfientliga med liberaler. De låter verkligen liberalt att bara se människor som ett verktyg för sina egna behov.

Om du ser bortom propaganda och plakatretoriken kommer du förhoppningsvis snabbt att sluta ställa människor mot varandra och erkänna varje individ för vad de är.

Illegal invandring är naturligvis fel, om inte annat för att den är illegal. Legal invandring av välutbildade akademiker och skickliga hantverkare tycker jag låter rimligast.
Inlägg #2: Postat: 2002-07-05 14:03:00
stefan
"Högerextremister och liberaler försöker i flyktingdebatten övertyga folk med argument som utgår från en syn på människor som nyttiga eller onyttiga." LIBERALER? Du skulle inte kunna definiera liberalism om sâ ditt liv hängde pâ det. Läs pâ för faen.
Inlägg #3: Postat: 2002-07-05 14:38:00
David Stenow
Populism handlar inte om att använda polulära åsikter, det handlar om att uttrycka sig folkligt för att uppnå mål som man inte står för.
Inlägg #4: Postat: 2002-07-05 17:17:00
Johan Hult, LUF
Huvudargumentet för ökag invandring, eller helt öppna gränser, är att människor har rätt att bo var de vill. Inte att de skulle vara nyttiga. Smutskasta inte liberalismen utan att veta vilka mål den står för.
Inlägg #5: Postat: 2002-07-05 17:26:00
Malena J
Jag ville inte säga nånting om vad liberalism är, utan om vad liberalerna gör, vilket jag tycker är viktigare. Lejonborg, som kallar sig liberal, använder nyttoargument. Är det han som missuppfattat liberalismen? Hur skulle då ett liberalt argument mot t ex Sverigedemokraternas flyktingpolitik se ut?
Jag tycker inte alls det är rimligt att bara ta in arbetskraft. Illegala flyktingar behöver inte vara ett problem för EU, det är bara att släppa in dem!
Inlägg #6: Postat: 2002-07-06 13:11:00
David
Vänstern större hinder mot ökad invandring. LO säger nej till ökad arbetskraftsinvandring, inte särskilt förvånande då de värnar sina medlemmar. Både S och V vill fortsätta nuvarande restriktiva politik där bara flyktingar skall tillåtas uppehållstillstånd.
De enda som har idéer som skulle göra att afrikanerna i Malenas artikel återfinns bland de liberala med den fria invandringen som utgångdpunkt.
Laddar...