Inlägg #1: Postat: 2002-07-04 14:01:00
|
Andreas |
Varför skulle det vara lättare för en lesbisk kvinna att "emot sin attraktion" ligga med en man för att fortplanta sig än vad det är för en passiv bög att "emot sin attraktion" sätta på en tjej och således fortplanta sig? Det kanske är så? jag bra undrar. Men i så fall, vart kommer de aktiva bögarna in i "graderingen"?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-07-04 14:03:00
|
Andreas |
Och hur kommer det sig att det just är homosexuella som är mindre accepterade pga deras "icke-fortplantning"? Varför är onani accepterat? Vem skulle drömma om att ha negativ intällning till de heterosexuella par som inte biologiskt kan föröka sig? Eller de som av fritt val väljer att leva singel och inte vill ha barn? Vem skulle drömma om att diskriminera/trakassera dem?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-07-04 14:54:00
|
Mr. right |
Även aktiva bögar som enbart föredrar män kan anses inte bidra till fortplantning. Jag tror att mycket ligger i människans och djurens naturliga instinkter att betrakta sexuellt avvikande med viss misstänksamhet, fast de flesta av oss respektera andras udda läggning anser de flesta att vissa traditioner finns till för att gardera oss mot eventuella "farliga" avvikelser.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-07-04 15:03:00
|
Mr. right |
Onani kan anses som en tillfällig nödlösning i brist på lämplig partner. Par som biologiskt inte kan föröka sig kan anses som ett patologiskt fall och får därmed allmänhetens empati.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-07-04 15:13:00
|
Andreas |
Jag förstår fortfarande inte exakt på vilket sätt bögar bidrar "än" mindre till fortplantningen än vad lesbiska gör? Kan du utveckla? Du skriver:"en kvinna som gillar att umgås sexuellt med andra kvinnor har större sannolikhet att kunna bli gravid". Varför, på vilket sätt har hon större sannolikhet att bli gravid?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-07-04 15:19:00
|
Andreas |
Jag tror snarare att det handlar om att "its a mans world" och den genomsnittlige mannen provoceras mer av två män tillsammans än två kvinnor tillsammans. Av flera skäl: - 1. analsexbiten känns mer provocerande än att två tjejer slickar varandra 2. i vår "manlighet" ingår att närhet bara sker mot kvinnor vilket inte gäller för kvinnor som kan hålla varandra i hand etc 3?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-07-05 10:44:00
|
Mr. right |
Jag skulle tro att de flesta lesbiska har modersinstinkt och inte skulle opponera sig att tillfälligt göra sex med en man bara för att bli gravid. Däremot kan en bög inte känna samma sexuella upphetsning med en kvinna och därmed inte får erektion för att kunna genomföra ett samlag med henne. Detta är som sagt en teori från min sida. Jag är inte övertygad om att det finns ett patriarkat.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-07-05 10:58:00
|
Mr. right |
Beträffande kroppskontakt och närhet mellan män så glöm inte att män från sydligare länder och framförallt från mellanöstern kyssar varandra när de träffas…
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-07-05 11:21:00
|
Andreas |
Jag tror att det är en myt att kvinnor lesbiska el. ej har mer modersintinkt än vad män bögar el. ej har fadersinstinkt. Och att lesbiska skulle ha lättare att "känna upphetsning" vid en mans penetration än en bög som sätter på en kvinna, tror jag är nonsens.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-07-05 11:23:00
|
Andreas |
I alla fall ur ren upphetsnings-perspektiv. Rent tekniskt däremot förstår jag vad du menar, får mannen inte erektion så går det inte, medan en kvinna kan genomföra samlag även då hon inte är upphetsad. Fast ändå..det kan faktiskt mannen också...han kan runka innan och tänka på något annat, för att sedan sätta på kvinnan. Så jag är kluven.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-07-05 12:05:00
|
Mr. right |
Nej, jag menade inte att bögar saknar fadersinstinkt eller att det skulle vara omöjligt för en bög att genomföra samlag med en kvinna. Utan jag menar det i generella termer när det gäller samlag vad folket medvetet eller omedvetet tror om bögars mindre chans till fortplantning i förhållande till lesbiskas.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-07-11 02:23:00
|
Dino Silvera |
Whatever. Det är mer provocerande med bögar av någon anledning patriarkatet månne?. Angående att det i andra kulturer kan finnas män som har nära kroppskontakt och kiltar m.m; I dessa kulturer uppfattas det som manligt, och dessa män skulle troligtvis bli offended av någonting som i deras kultur är kvinnligt hos en annan man. Same shit, different shapes.
|
|