|
Inlägg #1: Postat: 2002-07-03 20:22:00
|
|
Jesper N |
Kanske satir i så fall, ytterst få debattörer har orkat upp ovanför denna nivå. Bara att ta för givet att fler exponeringar av smala modeller orsakar en ökning av antalet fall anorexia är en upprörande grov förenkling. Jag tycker satiren funkar.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-07-04 01:07:00
|
|
Lena V |
Sorry Jeppe, menade såklart satir:
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-07-04 10:13:00
|
|
Mr. right |
Nu tror jag att jag har fattat: somliga förfasar sig över exponering om *smala* modeler. Skulle det då varit bättre om man hade exponerat tjocka modeler istället? Eller kanske lagom smala, eller varför inte lagom tjocka? Var går gränsen förresten?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-07-04 11:41:00
|
|
Jesper N |
Vecko-revyn exponerar något de kallar mulliga modeller. Därigenom påpekar de att modellen är något annat än en klädhängare samtidigt som de skapar tre klasser, modellsmalla, mulkliga och resten. Varför inte bara låta modellerna vara klädhängare och låta bli att hänga upp sig på om huruvida de hade kunnat föda elva barn på artonhundratalet och annat irrelevant svammel?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-07-04 14:14:00
|
|
Mr. right |
Jag bara undrar hur dessa osäkra tjejer klarar av att konfronteras med alla sexiga brudar iklädda i bikini som finns ute på badstränderna. Troligen blundar dom hela tiden… patetiskt.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-07-05 10:10:00
|
|
Unni |
Mr Right: är du den rätte - verkligen? Problemet är väl att många unga kvinnor måste bli bekräftade av alla, hela tiden. Det blir som en marknad, där kroppen är varan, och den ska konkurrera med andra kroppar om bekräftelsen. Sedan är jag nyfiken på om/hur du själv undviker att bidra till att de "osäkra tjejerna" blir patetiska strandblundare?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-07-05 10:32:00
|
|
Puppi |
varför inte exponera ALLA sorters människor? Smala, feta, unga, gamla, blonda, mörka, rödhåriga, alla olika nationaliteter... Tänk vad mycket underbara bilder vi skulle kunna få se av vackra människor.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-07-05 11:18:00
|
|
Mr. right |
Men hallo! vem som säger att en trådsmal tjej representerar skönhetsidealet? Reklamerna?! En tonårstjej är en människa vars kroppsbyggnad är under utvecklingsfas. Det är ju fullkomligt absurd att jämföra en tonårings kropp med en fullvuxen dito.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-07-05 11:25:00
|
|
Mr. right |
Och de flesta människor uppfattar ju instinktivt att en vacker kropp är en som bl.a. utstrålar hälsa. Så, är man för smal eller för fet, hamnar man inom ytterligheterna, vilket inte är önskvärt ur hälsosynpunkt. Kan det vara så himla svårt att fatta detta?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-07-05 11:41:00
|
|
Mr. right |
Unni, nu ska jag avslöja en "hemlighet": de flesta män jag inräknad föredrar kvinnor med normal vikt vars kropp är byggt på ett något kurvigt sätt. Men, framförallt vill vi ha kvinnor som älskar oss, oavsett om de är lite mulliga eller lite beniga. Otroligt men sant!!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-07-08 15:26:00
|
|
Unni |
Mr Right: ja, det är min erfarenhet också, därför blir jag så förundrad när vissa drivs av någon sorts "tryckfrihetsiver" att framhålla H&M-modellernas förträfflighet. Jag har funderat över om det är just deras air av sträng askes som är så lockande, versus begäret och som du brukar framhålla "frosseriet".
|
| |