Var H&M-modellen verkligen fet?

Inlägg #1: Postat: 2002-07-03 18:07:00
Författaren
1."Vissa kvinnor" står det, möjligen har jag missat artiklar av rabiata manliga utviksmotståndare
2. Sprayar man ned en affisch måste man anta att dessa människor helst skulle vilja se fenomenet försvinna och då är väl lagstiftning enda tillvägagångssättet?
Inlägg #2: Postat: 2002-07-03 18:13:00
Författaren
3. Jag uppfattar det, till skillnad från dig, inte som ett missförhållande, varvid slutsatser om min inställning till missförhållanden är svåra att dra av artikeln. Huruvida jag förstått debatten är du uppenbarligen mer kvalificerad än jag själv att avgöra.
Inlägg #3: Postat: 2002-07-03 23:41:00
Donken
Du skriver kategoriskt att det är kvinnor som är negativa till fenomenet utvik. Om har följt debatten på sourze kanske namnen Markus P och Stefan Holmqvist klingar bekant? Hmm... Inte vidare rabiata heller.. Spraya - visst, någon förvirrad fjortonårig anarkofeminist vill säkert förbjuda fenomenet. Men det är knappast betydelsefullt varken för sourze- eller samhällsdebatten. Det handlar om retuscherade ideal, uppväxtmiljö identifiering, objektifiering och outtalade krav.
Inlägg #4: Postat: 2002-07-04 00:28:00
Håkan
Vad är det då exakt som är betydelsefullt att uppnå med debatten. Vad konkret kan jag göra för att tillfredställa dem dig som debatterar mot min ståndpunkt? Måhända en dum fråga eftersom jag enligt dig inte ens är kvalificerad att deltaga i debatten?
Inlägg #5: Postat: 2002-07-04 10:15:00
Mr. right
Donken: faktum är att det är flest kvinnor som kritiserar H&M affischer förutom några enstaka manliga feminister förstås.
Inlägg #6: Postat: 2002-07-04 13:03:00
Jonna
Håkan: i ett öppet samhälle pågår debatter. Olika grupper och enstaka individer uttrycker åsikter,analyserar och tar upp fenomen och problem de anser viktiga.Några tar sedan upp en annan ståndpunkt och formulerar sin syn. Konflikter i sig är inget negativt, det är i diskussion som samhället formas och den samlade kunskapen utvecklas.
Laddar...