Inlägg #1: Postat: 2002-07-03 21:44:00
|
Ramona Danlén del 1 |
Hörrö Ada jag saknar Ian och hans vettiga politik fortfarande! Ny Demokratis partiprogram kristiserade inte med en enda stavelse flyktingar eller invandrare utan "FLYKTINGPOLITIKEN" men du läste antagligen Aftonbladet istället för partiprogrammet!Dessutom ville NYD att Sverige skulle spara minst 90 miljarder 1991. Då skrattade och hånades Ian i riksdagen året därpå tvingades vi spara 180 miljarder när kronan drunknade
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-07-03 21:50:00
|
Ramona Danlén |
NYD ville ändra skolans utformning med att ge betyg tidigare. Det var så naivt att det första betyget som som en elev strävade efter skulle vara körkortet.Vilket många kör i
NYD ville behålla kärnkraften m.m
NYD hade främlingsfientliga medlemmar. Jag blev själv utsatt av en finländare i Göteborg p.g.a min utländska bakgrund, mörkbruna ögon och mörkt hår.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-07-03 21:53:00
|
Ramona Danlén |
Men jag vet genom erfarenhet inom politiken att främlingsfientlighet och rasism finns inom alla partier. Märkligt va! Men som alltid med viss journalistik är det enklare att förvanska sanningen. Vad skrevs?
Jo om alla bråk inom partiet! Om politiken? Knappt ett ord!
Inte förrän socialdemokraternas invandrarminister "Blomman" Blomgren lade fram sossarnas invandrarpolitik som då visade sig vara en kopia av NYD:s.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-07-03 21:54:00
|
Ramona Danlén |
Men nu var det gubevars sossarnas och då kallades den inte främlingsfientlig. Konstigt va!
Nej hörrö Ada ta och läs på lite först va!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-07-04 02:38:00
|
Ben |
Ramona, vilka tidningar läser du gumman. Du låter som en bitter gammal kärring.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-07-09 11:39:00
|
Stene |
NYDs ärkepucko Lars Bouvin har ju sagt att "lite diktatur är aldrig fel". Samme man har oxå i riksdagen visat med fingrarna, pekat två pekfingrar mot varann och sagt detta går inte. sen två knutna nävar mot varann. Detta går inte! Men detta går och så sticker han in sitt onda finger i sin slemiga näve och skiner upp! Titta det går!!! Vilket parti att sakna....
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-07-09 14:08:00
|
pUs |
Och här bemötte vi argumenten. Sakligt och bra.
|
|