|
Inlägg #1: Postat: 2002-07-03 17:57:00
|
|
Mr. right |
Josefine har också några invändningar mot feministiskt uppträdande och attityder.
Länk: nsd.se
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-07-04 00:20:00
|
|
elin |
hur är detta "feministiskt uppförande"? det verkar ju uppenbart från artikeln att linda skugge kritiserar hanna graaf främst för att vara borta från sin bebis och för att röka. gudrun schyman blev precis lagom utskälld för sitt män och talibaner tal: också av feminister. det tycker jag säger mer om feminismen än gudruns puckade tal.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-07-04 00:21:00
|
|
elin |
som samtliga av hennes partimedlemmar, alla feminister, tog avstånd från. i övrigt skrivs det i den första artikeln att det är "En rad högt uppsatta kvinnliga jämställdhetsforskare och akademiska lärare stänger medvetet dörren för manliga studenter"; inte "Manliga studenter trakasseras på landets högskolor för sin könstillhörighet". det är naturligtvis helt fel i vilket fall.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-07-04 09:18:00
|
|
Mr. right |
Antingen har du inte läst hela artikeln eller så har du allvarliga förståndssvårigheter. I artikelns 15nd och 16nd stycken står att Yvonne Hirdman tystat en manlig student som haft kritiska frågor till hennes undervisning genom att vederbörande ombads "hålla käft".
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-07-04 09:19:00
|
|
Mr. right |
En manlig student ställer frågor på ett feministiskt seminarium och avvisas totalt med kommentaren: ´Det här kommer du ändå aldrig att förstå´. Studenten utesluts ur seminariegemenskapen på grund av sin könstillhörighet och utsätts därmed för trakasseri på grund av kön.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-07-04 09:32:00
|
|
Mr. right |
Beträffande Josefines artikel så har hon inte bara skrivit om Linda Skugge eller Gudrun. Det framgår också bl.a. att: "Och beträffande unga, konservativa feminister, så moraliserar de på ett sätt som liknar mobbning. De är en blandning mellan tjejgänget i rökrutan i 9an och religiösa fundamentalister."
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-07-04 23:48:00
|
|
elin |
hur har jag missförstått? har jag förnekat att dessa män har trakasserats eller har jag protesterat mot ditt "Manliga studenter trakasseras på landets högskolor för sin könstillhörighet" som pekar på att det är ganska så vanligt i motsats till någonting som har utövats av en rad högt uppsatta kvinnliga jämställshetsforskare? ditt
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-07-04 23:48:00
|
|
ELIN |
sista citat är inte mycket värt. de "konservativa feminister" som jag träffat behöver inte alls vara unga. inte heller är ordet konservativ överensstämligt med "fundamentalister".
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-07-05 10:30:00
|
|
Mr. right |
Oj va du måste vara trögtänkt, jag börjar undra om du lider av senilitet. Josefine menar att unga konservativa feminister uppträder på ett sätt som liknar religiösa fundamentalister. Hon har varken sagt att de konservativa består av bara unga eller att "konservativ" är samma sak som "fundamentalist". Hur ska man då kunna debattera med såna som så lätt förvränger meningar som du gör? Helt värdelöst!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-07-05 16:42:00
|
|
elin |
mr right, jag måste få påpeka att när det kommer till förvrängningar av meningar är det du som är mästaren - inte jag. jag uppfattade det så eftersom innebörden av "konservativ" i sammanhanget är oklar. i vilket fall som helst har jag inte gjort någonting för att förtjäna ett sådan gräsligt bemötande.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-07-07 15:52:00
|
|
Mr. right |
Hur skall man då bemöta din vilseledande argumentation? I dina svar 2 & 3 antyder du att Josefine bara pratar om Hanna Graaf och Gudrun, samt att män inte trakasserades p.g.a. sitt kön. När jag vid svar 4, 5, & 6 bevisade att mitt påstående var grundat och att Josefine också har likställt unga feminister med religiösa fundamentalister svarar du med att ifrågasätta saker som hon inte alls hade skrivit.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-07-07 15:54:00
|
|
Mr. right |
Sånt kallas för härskartekniken där feministen medvetet missförstår saker eller skriva flummigt och oklart för att sedan anklaga motparten för att själv har missförstått henne. Ditt lömska sätt att argumentera är ett typiskt exempel på detta. Så elin, jag har bemött dig på det sätt som du förtjänar.
|
| |