|
Inlägg #1: Postat: 2002-07-03 10:53:00
|
|
Svinet |
Jag gillar bluesrock!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-07-03 12:13:00
|
|
navid |
gillar. är själv iranier och bor i göteborg och har klippat mig hos otaliga landsbröder. texten är schysst. rakt på sak och irriterad. rätt conny. schysst.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-07-03 12:26:00
|
|
Sattarvandi |
Varför sa du iget då? Jag förstår att det är svårt men det är bara att trycka till de och be de förklara sig.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-07-03 14:02:00
|
|
Stefan |
Kan man ha något som helst förtroende för en politiker som uttrycker sig så? Jag som trodde att folkvalda politiker i bästa fall blivit det på grund av kompetens... Be afraid. Be very afraid!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-07-03 14:14:00
|
|
Allmänt upprop |
Härmed kallar jag alla vettiga människor att ställa dessa idioter till svars, eller åtminstone göra en markering. Vi kan vi vågar!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-07-03 14:19:00
|
|
Persiadic dude |
de kör taxi också...och alla e från Teheran. Var är alla perser från Shiraz?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-07-03 14:35:00
|
|
Håkan |
Frisören var förmodligen civilingenjör och arkitekt dessutom, men kan inte ens få jobb som byggare i Sverige. Jag tror vi har världens mest välutbildade taxichaufförer här i Göteborg, sist åkte jag med en Iransk psykolog, det är famemej skandal!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-07-03 14:59:00
|
|
Danneman |
Skumt med en sådan uppfattning om just Iranier. Iranier är ändå de flyktingar i Sverige som generellt sett har högst utbildning. Det var ju en helt annan samhällsklass som fick fly Iran än från de flesta andra länder när shahen eller va fasen snubbens titel var - nämligen den högutbildade "eliten".
Fråga en iranier någon gång vilken utbildning han har - kan bli intressant. Dessutom har Iranska ungdomar i väldigt många fall ett stort tryck hemifrån att göra mycket bra ifrån sig akademiskt.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-07-04 16:57:00
|
|
Magnus Andersson |
Tror att det mer handlar om att gubben och kvinnan har ett skevt perspektiv än ett de med onda avsikter ser ner på dessa iranier. De kan t o m vilja väl i sina mest sadistiska kommentarer. En iofs helt galen, men fantastiskt rolig delvis träffande bok om svenskars perspektivlöshet och bonnigt överskattade själlvbild hybris? är den korta lättlästa "För herr Bachmanns brochyr" av C-J Vallgren.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-07-05 07:09:00
|
|
F D Rosenholm |
...varför tror ni att "invandrare" kan sälja tjänster/varor, ofta så, billigt - hela släkten/familjen, hjälper till i verksamheten - de flesta av familjemedlemmarna - utan direkt betalning - utan får pension, har barnbidrag, socialbidrag mm..
Våga säga/se sanningen.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-07-05 23:37:00
|
|
Olle |
De tycker i varje fall min iranske vän. Han tycker också att invandrare ska sköta sig exemplariskt. Klart att han inte är nöjd med allt här, men han är tacksam att han fick komma hit.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-07-06 10:12:00
|
|
Ralf |
mycket bra skrivet
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-07-06 10:12:00
|
|
Ralf |
mycket bra skrivet
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-07-07 01:11:00
|
|
Sara |
Är född i Göteborg med föräldrar från Iran. Mina föräldrar är högutbildade, men behandlas ofta som andra klassens medborgare. Det gör ont att se hur nedlåtande eller oförskämda vissa svenskar från alla samhällsskikt kan vara. Att många iranier och andra invandrare biter ihop eller bara lyssnar tyst när de blir förolämpade gör mig så j***a förbannad. Själv har jag mött en väldigt nonchalant attityd av just kvinnliga, iranska frisörer. Iranier kan vara väldigt nedlåtande gentemot andra iranier.
|
| |