Inlägg #1: Postat: 2002-06-29 19:12:00
|
SHQ |
Om du inte bryr dig så hade du nog inte skrivit detta. Om det är du som bestämmer nivån på debatten så vore det kul att få veta var och hur den går. Berätta gärna. Vilken hejarklack pratar du om? Vem är annan?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-29 19:17:00
|
Olof Öberg |
Jag har ju även hävdat exakt samma sak som du om presentationen kontra innehållet här på Sourze.se. Men skall bete sig som ett arsel så skall man ju inte säga att man skall göra det motsatta. Huruvida Siren använder en ohederlig debatteknik vet jag ej därför att jag tycker att hela debatten är defekt. Det har aldrig funnits så många möjligheter för oss att förverkliga oss själva och gå våra egna vägar. forts kommer senare ikväll
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-29 19:34:00
|
Olof Öberg |
"En annan" skulle vara jag det. Hejarklacken är de som inte bidrar med något av substans utan mest "Bra artikel!", "Jag håller helt med" eller "Tur att det är någon som tar debatten jag trodde jag var ensam som tyckte så här". Siren har ju sina också förstås. Nivån på mina debatter är väl ungefär så här. Detta beror ofta på att jag hinner lugna ner mig och kastar svaret i papperskorgen istället. Senast idag hände detta när någon välkomnade maskeringsförbudet. jaja, mat och fotboll
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-29 21:13:00
|
SHQ |
Jag vet inte om ohederlig debattteknik är riktigt passande, det här är något annat. Låt dig inte hindras om du känner att du vill skriva om något och var inte negativ om någon sträcker ut en ursäktande hand. mvh
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-29 23:56:00
|
Olof Öberg |
Jag tycker att ytlighetsdebatten är konstig och inte särskilt analytisk. Jag tror som Siren att västvärlden inte skiljer sig särskilt mycket på ytlighetsområdet i jämförelse med andra socioekonomiskt jämförbara kulturer.Vi har löst överlevnadsfrågan och vi har frigjort oss från sociala bojor, men i en allt större värld så
blir vi allt mer anonyma. forts
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-06-30 00:04:00
|
Olof Öberg |
Att då koncentrera sig på sitt utseende för att passa in eller för att skapa sig en identitet är fullt naturligt. I det gamla samhället fanns inte ens det valet utan man var låst i vad som sågs passande. Om dessa valmöjligheter är dekadens, moraliskt förfall eller något så är det åtminstone något jag föredrar. Detta fria samhälle ger individer valet även om det kan vara svårt. Alternativet gör det inte.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-06-30 00:10:00
|
Olof Öberg |
Om du eller någon annan tycker att utseendefixering eller något annat inte är det rätta valet så ges ni förstås möjligheten att välja något annat. Att like Kallio klanka ner på Kayos val är en återuppbyggnad av de gamla sociala normerna där individer fösas in i fållan om de gör övertramp. Jag har definitivt dessa liberala feberdrömmar än feministkonservativa social dogmer.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-06-30 09:56:00
|
SHQ |
Jag har läst det du skriver och kommer utveckla lite mer analyser. Jag skall bara stänga Japan spåret först.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-06-30 10:53:00
|
Olof Öberg |
Jag tror fan att jag blir dyslektisk när jag är trött. Tycker att Aftonbladets Hakelius fångade problemet med att reducera människor till brickor i patriarkatets ondskefulla maskineri i en krönika om våldtäkt: "Personligt ansvar är grunden för ett civiliserat samhälle. Det vore själva fan om vi lät socialarbetare och sverigedemokrater ta det ifrån oss."
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-06-30 16:09:00
|
SHQ |
Det var faktiskt ett riktigt, riktigt bra citat. Det jag vill tillägga är att för att kunna ta beslut och visa ansvar krävs insikt och mognad och det är inte alla som har den må dom vara 18 eller 80. Det jag förespråkar är inget cumabaya eller någon moralmässiga utan att vi motiverar och stimulerar utveckling hos oss själva och våra medmänniskor.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-06-30 22:59:00
|
Samuel Sirén, svar på svar 10 |
Du förespråkar att "vi motiverar och stimulerar utveckling hos oss själva och våra medmänniskor"? Det var en fin idé och en god tanke.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-07-06 16:11:00
|
SHQ |
Tack.
|
|