|
Inlägg #1: Postat: 2002-06-29 00:41:00
|
|
Lena V |
Det är jävligt lätt för mig -35- att sitta på min häck och vara nöjd. Varför bry sig om något som ändå inte rör mig? Jag har funnit min identitet, känner mig fullständigt trygg i mig själv och köper inte varken reklamen eller dess budskap. Men. Det dräller av unga jäntor/pojkar som är lika läskigt formbara som modellera. Dom ställer sig inte upp och revolterar, dom anammar det som matas med varje dag.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-29 00:46:00
|
|
Lena V |
Så för att din Utopi ska bli verklighet för kommande generationer, är det väl läge för oss i denna generation att bana vägen. Så hur fan bär vi oss åt för att blasta iväg tidens anda? phew, kändes nästan som en Abbou Yussef urladdning;
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-29 04:34:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Svar 1. Det stod i texten. Det borjar med oss var och en for sig. Att tanka efter, komma till insikt och sedan borja leva efter dessa.
2. Det du beskriver att du hittat hem och darfor inte kanner for att hugga i ar egoism, och det ar antagligen en av de mest naturliga kanslorna, men aven dessa gar att styra och foga till viss del iaf, man behover inte bli moderteresa och ge bort all mat i kylskapet men man kan andra och paverka jaavligt mkt med installning, det vet du ju.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-29 04:36:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Svar 3. Jag tror inte pa att den aldre generationen skall lara den yngre. Jag tror att alla ska lara ut allt positivt de ngnsin lart sig, da alla lart sig saker pa olika satt, pa olika stallen och vid olika tillfallen kan allas insikter och tankar oavsett alder vara av intresse. En liten 21a gluttare som Priftis har ju en del vettiga tankar och han kunde ju va din pojk nastan!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-29 04:38:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Jag vet att alla blir haglosa nar man tar upp liknande. Men krafterna och mojligheterna finns precis framfor oss! Men bara nar det passar oss. Tex, du undrar hur vi ska kunna fa igang en sadan rorelse och na ut till sa manga? Hur kommer det sig att 10 pers och lite marknadsforing kan fa ett helt lands ungdomar att ga i samma koola kepps en sommar, en trend som gar via iaktagelse och komunikation som en javla lopeld genom landet! Kraften finns, men den anvands till annat.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-06-29 04:41:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Samma sak med kreativiteten. Om du har en mojlighet att tjana 100 lax sa skulle du va sa javla kreativ som en liten apa. Nar det kommer till att satta upp foretag, ta sig fram i livet, gora karriar, tjana pengar sa finns det inga javla granser for hur enastaende kreativa och kloka grejor vi kan komma pa. Men nar det kommer till liknande saker som jag pratar om.... Da blir det tyst. inga ideer hur man kan fixa sjukvarden.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-06-29 04:41:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
inga synergier mellan konstskolor och trista sjukhusvaggar etc. motivationen finns inte att forbattra det for alla i samma utstrackning som den finns for att forbattra det for sig sjalv. Hoppas svaren var ok.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-06-29 10:03:00
|
|
Kajsa Kallio |
Lena: Jag är enormt avundsjuk på dig. Är det verkligen så att du är helt trygg och inte låter dig påverkas av all skit runtomkring? Hur bär du dig åt? Har du hittat mitten? För mig är frihet/trygghet mitten. Att man klarar av diverse idiotgrejor just för att man alltid kan glida tillbaka till mitten där man står säker.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-06-29 12:27:00
|
|
Lena V |
Fredrik; Kontentan är ju att vi själva ska tänka efter, bli starka i oss själva och våga bryta invanda mönster. Jag vill ändå mena att det är lättare för mig som har hunnit en bit i livet, fan så mycket lättare än Elin12 och Marcus 13. Dom är under starkare påverkan och jag undrar; Hur - rent konkret - ska jag få dom att tänka efter själva och skita i det ytliga dom matas med varje dag?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-06-29 12:32:00
|
|
Lena V |
Som svar på din punkt 2 och 3; Jag var förmodligen otydlig, men det jag menade var att det är lätt för mig att våga bryta ett mönster som jag ogillar. Inte att jag på något vis skiter i andra som inte har den styrkan, tvärtom. Jag bryr mig, mycket. Med den yngre generationen åsyftade jag ren ungdom; 10-15-åringar. Dom är påverkbara, som attan.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-06-29 12:37:00
|
|
Lena V |
Kajsa; Nej jag är naturligtvis inte helt trygg i mig själv, det tror jag bara att ett fåtal - om ens någon - är. Men jag är tillräckligt trygg för att inte börja banta för att idealet idag är att vara spinkig. Jag behöver inte raka mig för att våga ha kort kjol, trots mina håriga ben. Jag gillar mina grå strån och tycker om när det glittrar. Hm, jag vet inte om det är en slags mittfåra jag hittat, men det spelar kanske ingen roll, så länge jag trivs där:
|
| |