Inlägg #1: Postat: 2002-12-30 10:47:00
|
sus |
jag förstår inte vad du menar?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-01-03 10:09:00
|
Per W |
Inte jag heller.........?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-01-07 12:58:00
|
Erik Lindgren |
En smärre detalj. Elen i Sthlm såldes ut tack vare m och de andra högermännen. Din ledare är full av smärre faktafel. Eller som du själv sa, din attans gnällspik, le mer livet blir lättare då...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-01-07 17:26:00
|
Tommie Nygren |
Poliser i mångfald ger inte trygghet. Detta är en myt som Bo Lundgren lanserade under valrörelsen för att hetsa lite, varpå alla partier tävlade i att ge flest snutar på kortast tid. Men det är bara larv. Otrygghet botas inte med poliser, utan med att media fokuserar på nåt annat än t.ex. våldtäkter och mord.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-01-07 21:58:00
|
Staffan Huss |
Polisen kommer in i bilden först när något håller på att hända, oftare sedan något hänt.
Vi måste själva ta ansvar och ta tillbaka respekten för varandra och det offentliga rummet. Det betyder inte samma sak som kadaverdisciplin och kontroll, bara ett trevligare sätt att vara och leva.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-01-08 06:09:00
|
Marie |
Folkomröstningar är något vi ska ha. Istället för att säga att de är meningslösa så borde vi se till att de blir det. Sen så var det inte ÖVER 90 som röstade mot högertrafiken, Det var 53,2 som röstade, emot h-trafik 82,9, och för 15,5.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-01-13 16:23:00
|
Tommie Nygren |
Ramona, kan inte du säga lämpligt straff då för denna femtonåring? Dödsstraff? Livstids fängelse? Prygel? Var någonstans blir offrets liv lättare med hjälp av hämnd? Det är detta du efterfrågar, hämnd som lindring, fast det hjälper ju inte, det vet vi. Brottsligheten minskar heller inte, det vet vi också. Och fler poliser hjälper inte heller. Däremot mer pengar till skolan och ekonomisk tillväxt och så vidare. Du har sunda åsikter om företagande, stay away from det juridiska.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-01-13 22:06:00
|
INFORMATÖREN |
Alltså, majoriteten av jordens befolkning är stolpskott. Därför ser det ut som det gör.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-01-14 08:22:00
|
Per W |
Det viktiga som hänt i världen a la Ramona:
1Australien skall n-vis delta i ett IRAK-krig men först när de är lika "döds"-effektiva som USA.
2Osaama bin Laden behöver revisor. De finns i USA ha ha!
3Minderåriga brottslingar skall ha straff i paritet med brottets resultat.
4Eftersom interner tydligen lever en lyxtillvaro i Sverige rekommenderas pernsionärer se till att de kommer i fängelse.
Vilken humorlös populistisk och osmaklig smörja!!!!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-01-16 06:33:00
|
Angelica |
Får man gratis tandvård i fängelse också? Jag har valt fel bana här i livet alltså.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-01-20 17:15:00
|
kimilin |
Du har helt rätt!!!!!
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-01-29 14:03:00
|
sten |
Både Ylva Thörn, Kommunaloch Eva fernvall, sjuksköterskorna, har jobbat länge inom vården och vet hur det ser ut. Bovarna är landstingen och Kommunerna som leker kapitalister och säljer ut vården på anbud så oseriösa företagare kan tävla om att ge sämsta möjliga vanvård till lägsta pris!
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-02-05 12:11:00
|
Anita Lacy |
En utmärkt krönika och absolut inkorrekt politiskt, skönt! Det är alltför sällan någon nämner hur vänsterinriktade våra media är, hur de som ofta har tillgång till mycket spaltutrymme eller tv-rutan tillhör vänster falangen. Typexempel är Maria Pia Boethius: tråkigt repeterande sin feminist- kommunist ideologi,försedd med en tätt sittande ögonbindel,och händerna för örone
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-02-06 15:14:00
|
Johan Hedin |
Knivskarp verklighetsanalys! Ibland kan man tycka att det är så konstigt att det är så likriktat vänstertomtigt i debatten, men det är ju på nåt sätt ett knep för att svära sig fri från alla strävanden att "tjäna pengar" på sina ansträngningar, vilket ju anses oerhört fult och omoraliskt i vårt samhälle. Det är ju dock helt ok att vilja ha lön varje månad, nåt som inte är alla småföretagare förunnat...
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-02-06 15:58:00
|
Thomas L. Aabo |
Bra krönika.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-02-06 23:38:00
|
Henrik Hermansson |
Skulle arbetarrörelsen anse det fult att tjäna pengar? Varför har då arbetarrörelsen organiserat sig i fackföreningar för att tjäna mer pengar? Däremot kan det vara fult att tjäna pengar på andras arbete - eller ta hela vinsten själv om många har varit med och ansträngt sig. Det är egoistiskt och hänsynslöst.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-02-09 18:48:00
|
Anna H |
Det ar enkelt att beratta vad "folk tycker". Det jag skulle vilja veta ar vad du sjalv tycker, och med vilka argument du skulle vilja sla hal pa de fordomar som du anser finns mot hogermanniskor...
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-02-11 15:12:00
|
Tommie Nygren |
Jag förstår faktiskt inte vad som var så antisemitiskt i det som sas i det där programmet, inte av ditt citat i alla fall. Att resonera kring ett folks rätt att peka ut sig själva som utvalda gentemot alla andra är väl relevant? Eller får man inte ifrågasätta judendomen? Vad exakt var det som var rasistiskt? Jag förstår inte, återigen. Alla religioner behöver en spark i arslet.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-02-11 16:23:00
|
John Green |
Jag undrar vad judendom har med ras att göra. I ledaren heter det "Judarna tvingas stå ut med rasism". Jag är måttligt insatt i judendomen, men den är väl ändå en religion, inte en ras? Ser man kanske på judendomen som en ras eftersom de gärna gifter sig med andra judar?
Ursäkta om detta har tagits upp i tidigare inlägg.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-02-11 16:28:00
|
ahnberg |
Nja. det var väl inget speciellt antisemitiskt med det där. Man kan ju inte dra det till en gräns där man knappt får yttra sig om judar. Vet du vad! Jag anser att du är till en viss grad talangfull. När du slutar lägga fällben på dig själv så kommer du att få en helt ny aura. tänk på det fröken! Mvh, A
|
|