Statlig barnmisshandel

Inlägg #1: Postat: 2002-06-28 10:54:00
Susanne Gräslund
Och det är ingen som pratar om att skilja på barn och deras föräldrar. Att man däremot inte umgås 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan när barnet blivit ett år gammalt är en annan sak. Jag tror inte heller att barn mår bra av att aldrig träffa sina föräldrar, men så är det inte i de allra flesta familjer. Dagis kan dock underlätta för många att fortsätta att leva sitt eget liv även om man skaffar barn.
Inlägg #2: Postat: 2002-06-28 10:57:00
Mikael Svensson
Precis, men jag börjar mer och mer tro att Monica är lite skvatt galen, ty det här var identiskt artikel nr.73 eller nåt. Snarare fann jag, att de ungar när jag växte upp som hade en förälder som var hemma oftast då modern under första 7 åren men även sedan man började skolan etc. blev "social inkompetenta", ofta hade svårt i kontakter med andra och dessutom blev på tok för överbeskyddade.
Inlägg #3: Postat: 2002-06-28 10:58:00
Mikael Svensson
Jag tror dagis eller "dagmamma" eller liknande är extremt nyttigt för barn, givetvis dock kombinerat med engagerade föräldrar när barnen också är hemma vilket givetvis är extremt viktigt.
Inlägg #4: Postat: 2002-06-28 11:22:00
Monica Bodling
Psykiatrer säger att många av 60 - 80 talens dagisbarn nu är deras patienter. De barn som idag växer upp på dagis har mycket sämre kvalitet på sina dagis. Redan nu visar det sig att barn och ungdom mår allt sämre i sin själ. Köerna till BUP är på vissa håll 2 år! De som är drabbade skriver inte på Sourze, de mår för dåligt.
Inlägg #5: Postat: 2002-06-28 12:27:00
Mikael Svensson
Kan du hänvisa till någon vetenskaplig publikation eller artikel som stödjer det du säger? Du vet, man kan hitta naturvetenskapsforskare som hävdar att jorden är platt också, så just det är inga problem. Sen skulle det nog hjälpa om du skrev 1 till 2 artiklar i ämnet istället för 55 stycken. Kan du svara på frågan varför du skriver mer eller mindre identiska artiklar efter varandra? Tror du inte vi förstod vad du sade första gången?
Inlägg #6: Postat: 2002-06-28 12:57:00
Niklas J
Mikael/Monica: Jag har just författat en artikel om Monicas källkritik som kanske kan vara intressant. Den kommer nog upp snart.
Inlägg #7: Postat: 2002-06-30 16:15:00
Monica Bodling
Susanne, du har rätt i att ingen PRATAR om att skilja barn och föräldrar åt. Men sett ur ettåringens synvinkel, med tio timmar borta från föräldrarna och sen en eller två trötta, jäktiga timmar med föräldrarna, så är det att skilja dem åt. Dagispersonalen blir faktiskt barnens psykologiska föräldrar!
Laddar...