|
Inlägg #1: Postat: 2002-06-28 00:52:00
|
|
Lena V |
Hahaha, visst är det märkligt Juanita. Att porrfilmer där kvinnor knullar kvinnor är både hetero och vackert, medans män som knullar män är homo och avtändade för alla som inte är bögar. Hm, konstigt, jag som tycker precis tvärtom;
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-28 01:21:00
|
|
Juanita |
En manlig värld vi lever i.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-28 07:57:00
|
|
David Stenow |
För er tjejer är det väl hetero då. Jag tycker att porr är ganska queer i alla fall. Men det beror på att alltid när tjejer säger något om porr är det att det är ren ondska.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-28 09:27:00
|
|
Mikael Svensson |
Lena V: Jaså? För alla? Jag tycker det är ganska homo med bägge varianter. Dock verkar det vara väldigt populärt bland killar att se tjejer tillsammans, vilket jag självs har extremt svårt att förstå. Brasklapp då att jag inte har det minsta emot vare sig manlig eller kvinnlig homo, dock inget för mig, och jag gör heller ingen skillnad på det. Så det gäller nog knappast ALLA.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-28 09:29:00
|
|
Mikael Svensson |
Sen verkar lesbiska scener vara lite populära bland tjejer också tydligen. Såg på AB häromveckan att vanligaste sexfantasin bland tjejer var just att ha sex med en annan tjej. Medan gay-sex för killar var en ganska ovanlig fantasi.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-06-28 10:20:00
|
|
¨Juanita |
Mikael: Du har rätt, jag drömmer om det varje dag. Ligga och lapa mellan en kvinnas ben är min stösta önskan, Lena du är ju kvinna varför hur kunde du har missat det? Vi älskar att smewka varnadra på brösten, Lena och jag ahr nog bara missat det. Sorry Mikael.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-06-28 11:05:00
|
|
Lena V |
Mikael; jaja, då är vi petiga då; Du konstaterar ju själv att gaysex för killar är en ganska ovanliga fantasi, så vi säger väl dom allra flesta istället för alla. Nöjdare? Om vi då går tillbaka till hyrfilm av porrvideos kan jag tala om för dig jadå, jag hyr ut bland annat sådana på mitt jobb att filmer som innehåller tjejmys betecknas som heterofilmer, medan filmer med killmys betecknas som gayfilmer. Så är det, så du kan ju suga på det faktumet en stund;
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-06-28 11:07:00
|
|
Lena V |
Juanita; Oj, hur kunde jag ha missat det? Och hur kunde du??? Shame on us!;
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-06-28 11:23:00
|
|
Mikael Svensson |
Juanita: Vad är ditt problem? Har jag hävdat det? Nej, läs vad jag skriver istället! En undersökning om svenska folkets sexdrömmar som publicerades förra veckan visade på att den vanligaste, eller nästa vanligaste minnst inte exakt, sexfantasin bland tjejer var just att vara med en annan tjej. Något mer har jag aldrig hävdat.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-06-28 11:24:00
|
|
Mikael Svensson |
Lena: Tja, men vem kategoriserar dom då? Porrfilmsbolag? De är väl ingen som påstått att de är sansade människor. Den vanliga "mannen på gatan" tror jag inte betraktar lesbisk sex som hetero på något sätt...
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-06-28 11:25:00
|
|
Mikael Svensson |
Och gör de det, så är de lite bakom, eftersom de konkret har fel per definition.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-06-28 12:06:00
|
|
Juanita |
Vart gjordes den här undersökningen? Jag har inte träffat många tjejer som har velat ha det, visst vissa går igenom det vilket jag har gjort men jag tvivlar på att det skulle vara vanligt eller vanligare.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-06-28 12:30:00
|
|
Mikael Svensson |
Jag minns inte...sök i deras arkiv om du nu har lust. Ämnet intresserar mig faktiskt inte tillräckligt för att jag ska börja eftersöka källor.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-06-28 13:56:00
|
|
Juanita |
Inte mig heller men om du läste det i typ; slitz, café, aftonbladet eller expressen så kan du lägga ned. I de tidningarna vill tjejer tydligen ha sex hela tiden.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-06-28 15:41:00
|
|
Mikael Svensson |
Visst stod det i AB. Men jag vet att jag läst det på annat håll tidigare också. Vill de ha sex hela tiden? Jaså...nu lusläser jag inte AB eller Expresen, eller läser de inte ens ofta för den delen som tur är har man bättre saker för sig, men det du påstår har jag inte märkt av. Varken män eller kvinnor vill väl ha "sex hela tiden", och så dumma att påstå det tror jag väl inte ens AB är? Dessutom byggde tydligen underlaget på folk som deltagit i en enkät gjord av aftonbladet...
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-06-28 16:06:00
|
|
Thomas |
Jag tror det sparkas in öppna dörrar åt båda hållen här. Jag håller med Mikael om undersökningen. Och det är sant att tjejsex är en självskriven ingrediens i "heterokategorin" - killar gillar tjejsex. Dock finns det rullar med bara tjejer, och i en välsorterad butik nära dig, hittas de i en egen hylla. Detta så att homosexuella tjejer inte ska behöva leta så jälva länge. Ty de vill ju inte ha några feta killar fjantande omkring bland allt det härliga i deras filmer. Vilket man väl kan förstå.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-06-28 18:06:00
|
|
Juanita |
Ok, men det är märkligt vad som kallas för heterofilm, jag litar inte på en sådan artikel om den står i AB.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2002-06-29 09:58:00
|
|
Olof Öberg |
Enligt RFSUs undersökning så hade 1/6 av kvinnorna haft fantasier om andra kvinnor medan endast några få procent av männen har haft motsvarande fantasier. Sedan så brukar porrfilmer med enbart lesbiskt sex kallas just lesbiska. I de andra filmerna så har kvinnorna oftast sex med diverse män också. Normen är vad majoriteten av kunderna männen tros vill se och det abnormala vad minoriteten vill se bögfilmer. Männen i filmerna brukar förresten ofta börja karriären med "bögfilmer".
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2002-06-29 15:29:00
|
|
Juanita |
Vilken fakta du drar in i slutet, jag litar inte på undersökningar som handlar om just detta. Kan tänka mig att det är lika vanligt att män fantiserar om att ha sex med män men att detta är svårare att svara på. Vågar män säga att fantiserar om detta?
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2002-06-30 11:00:00
|
|
Olof Öberg |
Med andra ord så är det ingen mening du debatterar detta eftersom du redan bestämt dig. Vad jag vet så brukar dessa undersökningar vara anonyma så varför skulle de inte svara ärligt? Män är kanske kompulsiva lögnare?
|
| |