|
Inlägg #1: Postat: 2002-06-27 13:16:00
|
|
sten |
Välkommen tillbaka Stefan!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-27 14:44:00
|
|
KYREUS |
Det finns en alldeles speciell dimension i författandet och skapandet som ger djupeffekt förståelse. Att skriva så är en sällsynt gåva, och den gåvan har Stefan Whilde. När han nu återkommer till SOURZE, jublar vi många.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-27 14:53:00
|
|
Frederik |
I dont really know what to think of your text. I agree on many points, but ? obviously ? disagree on others. The big mistake many people including you seem to make is mixing up Christianity with several of the institutions that try to promote their own rather narrow-minded versions of it. Institutions or even a faith tradition are just like the finger pointing in a certain direction, trying to help people in getting there through its concepts, practices and traditions.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-27 15:26:00
|
|
Kalle G |
Pippi lever hejdlöst på sin pappas pengar, och är de slut så knäpper hon bara med fingrarna så får hon mer. Dessutom måste man väl sätta ett stort frågetecken för hans metoder att tjäna dessa pengar. Jag menar, fd pirat, numera kung på en utsugen? söderhavsö. Verkligen en förebild för feminister och anarkister... ;-
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-27 19:37:00
|
|
Kimsan |
Länge sedan man hörde nått...men antikrist var ju väntan värd, gillar dina inspirerande rader
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-06-27 23:32:00
|
|
Lena V - gudinna |
Bojor lades uppå människan i ett försök att kontrollera. Det gick visst inte så bra när man såhär i efterhand sitter med en del av facitet i handen. Välkommen tillbaka herr Whilde, känns som att återse en gammal bekant.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-06-28 12:00:00
|
|
Petra |
Ljuvligt, "vilddjuret" är tillbaka :-
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-06-28 13:55:00
|
|
Christer |
Nietzsche är död. Människans behov av Gud har inte försvunnit, även om man inte inser vad man söker. Fåfängt försöker man fylla det behovet med allt annat.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-07-01 15:18:00
|
|
Carita |
Precis som de flesta andra beundrar jag ditt författarskap. Eftersom jag precis har blivit medlem på sourze så har jag inte sett dina texter förut, men förstår att om du varit borta ett tag att de har saknat dig.
|
| |