|
Inlägg #1: Postat: 2002-06-24 11:07:00
|
|
::menace |
med skillnaden att Calle Jonsson inte kunnat bevisas skyldig. medan man faktiskt kan säga att det stackars svenska barnet var. Vidare tror jag att det bara är en formalitet innan hon skicaks hit till Sverige för att avtjäna sitt fängelsestraff. Annars håller jag med dig och Sirén.. förutom att det är dumt att dra in Annika-fallet i det hela.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-24 11:31:00
|
|
X-man |
Jag vet, men det är set jag menar med att mediauppbådet startade INNAN Calle Jonsson sa sig vara oskyldig/inte kunde bevisas skyldig. Den här tjejen har varit i London ett bra tag nu, och inte dömts förrän nu, men ändå har knappt ett knyst hörts...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-24 14:13:00
|
|
Jonna |
ja,fast hon erkände ju.Jag tycker nog inte det är så fruktansvärt,15 mån ungdomsfängelse, hårt,men hade hon inte fått något liknande om hon åkt fast i Sverige? Hon är straffmyndig och det var en massa heroin,varför ska svenska regeringen protestera för att hon suttit häktad.Fattar inte riktigt, men det är klart det är synd om henne.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-24 14:50:00
|
|
X-man |
Jamän, det var ju inte huruvida straffet var riktigt som det handlade om, utan UPPMÄRKSAMHETEN de båda fallen fått. Calle - massa, tjejen- ingenting. Och från början visste man ju faktiskt inte om Calle var oskyldig... Dessutom tar ju Sirén upp det faktum att det är ett BARN vi pratar om, vilket man ju kan tycka borde vara nog för att uppröra politiker och massmedia... Men knappt ett ljud...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-24 15:18:00
|
|
Jonna |
Jo, fast det som gör att man engagerar sig extra mycket tror jag kan vara att någon riskerar att bli oskyldigt dömd,sitter häktad säger att han är oskyldig.
Jo det är hemskt att en 15-åring sitter häktad, men med smuggling-det är jävla viktigt att de får en chans att göra en ordentlig utredning.Så kan hon kanske hjälpa till att stoppa de verkliga bovarna.Så det jag inte fattar är : VARFÖR skulle politiker och massmedia bli upprörda.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-06-25 11:46:00
|
|
SHQ |
"Fattar inte riktigt, men det är klart det är synd om henne. " Jo, men Jonna: Att det är synd om henne räcker väl för en reaktion och en artikel. Vad är det du inte förstår?
|
| |