Horace är bra för Sourze

Inlägg #1: Postat: 2002-06-19 15:01:00
Magnus Andersson
Har han retat gallfeber på det, så att säga, självbedragande förlorar-kollektivet, så är det väl något gott, eller?
Inlägg #2: Postat: 2002-06-19 15:05:00
Kent Davidsson
Eftersom jag inte vet vad det "självbedragande förlorar-kollektivet" är för något, så kan jag inte svara på det.
Inlägg #3: Postat: 2002-06-19 15:29:00
Magnus Andersson
Det är t ex de som, med naivt svenskt kollektivistiskt tänkande, röstar fram sossarna -- de ekonomiskt oskolade, retoriskt inkonsekventa och juridiskt bekymmerslösa EU-följesklagande sossarna -- i höstens val. Vänstern likaså. Är Sourze en vänsterrörelse, då de har vänsterdeviser på de T-shirts som de säljer?
Inlägg #4: Postat: 2002-06-19 15:43:00
Kent Davidsson svar på 3
Isåfall undandrar sig din första, liksom din andra fråga den om t-shirtarna, min bedömning.
Inlägg #5: Postat: 2002-06-19 16:17:00
Caroline
Sossar eller inte Sossar. Bra! Det är verkligen dag att börja snacka politik nu! vad sägs tex om Europas härligt inskränkta syn på invandringen? som nästan varje svensk politiker verkar hurra med, med Perssons stora mage i spetsen.
Inlägg #6: Postat: 2002-06-19 16:38:00
Kent Davidsson svar på 5
Vad har nu din mage med min ursprungliga fråga att göra?
Inlägg #7: Postat: 2002-06-19 23:22:00
MAgnus Andersson
svar Caroline del 1 Invandringen ja, den frågan verkar ju av nån anledning alltid tendera aatt övergå i osaklig xenofobi. Min åsikt är att vi ska sänka murarna mot omvärlden, och så även Europa. Invandringen till Europa från omvärlden har inte varit större - och ofta läggre - än motsvarande 1 promille av befolkningen årligen. För Sverige ungefär 2 promille.
Inlägg #8: Postat: 2002-06-19 23:36:00
Magnus Andersson
svar Caroline del 2 En helt annan men lika viktig fråga är den ekonomiska. Jag är övertygad om att invandrarna stärker ekonomin. Arbetskraftsinvandring gör det momenant direkt från dag 1. Helt oberoende invandringen måste vi förändra vår ekonomi, och sänka ett skattetryck som är nästan 5 av BNP högre än världens näst högsta skattetryck, samt 15 av BNP högre än ett europeiskt redan relativt högt skattetryck.
Inlägg #9: Postat: 2002-06-19 23:38:00
Magnus Andersson
svar Caroline del 3 Våra transfereringar absolut mest till svenskar förstås! är den största posten för vart skatterna går, och detta system innebär ett slags passivitetsincitament en drivkraft för den enskilde att passivisera sig vilket hämmar tillväxten.

Vi har haft och kommer i år och framöver ha en lägre tillväxt än inflationen, alltså en negativ tillväxt med en ökande andel av BNP som skatter!
Inlägg #10: Postat: 2002-06-19 23:41:00
Magnus Andersson
Denna ekonomiskpolitiskt initierade recession-kniptångseffekt samtidigt med demografiproblemet och ett ökat antal pensionärer kommer att innebära jättelika problem, *inte minst för demokratin*! Se t ex hur de just nu strejkar i Italien och Grekland för uteblivna pensioner.

Bättre blir det inte heller av att personal inom skola och vård fattas i framtiden. Incitamentet? Kapabla offentliga institutioner?
Inlägg #11: Postat: 2002-06-19 23:42:00
Magnus Andersson
Föregående inlägg var ju del 4 till Caroline.
Inlägg #12: Postat: 2002-06-19 23:50:00
Magnus Andersson
Tilläggas till mina inlägg ovan, kan att USA:s framgångar och höga standard lätt 50 över vår kommer sig av att ekonomin växer och mår bra när de som gör något gott, t ex är lärare eller vårdare, tillför samhället något och tack vare samhällets därmed goda ekonomi vilken bidrar till den högre lönen. Sverige stavas "a-kassa" och statliga aktivitetsgarantier och andra meningslösa och visions-kastrerande åtgärder.
Laddar...