Därför är utvik fel

Inlägg #1: Postat: 2002-06-19 08:15:00
Marcus P
Där håller jag med dig. Men just nu är de idag förekommande bilderna ett symptom på vad jag anser vara en samhällssjuka. Lösningen ligger i att försöka förändra värderingarna, inte i att kriminalisera symptomet.
Inlägg #2: Postat: 2002-06-22 00:27:00
elin
det är inget fel i att visa upp en naken kropp, felet ligger i att vad som visas upp inte är en naturlig kropp utan en omsorgsfullt manipulerad kropp. om detta är en ofta återkommande bild är det självklart att folk tar intryck av den. som ett tillägg till mr rights kommentar.
Inlägg #3: Postat: 2002-06-24 15:08:00
Vincent
"Felet ligger inte i den nakna bilden, utan hos betraktaren" - WOW, kom på nått där va? För framtiden: 1 Felet ligger inte i geväret, det ligger i kulan. 2 Felet ligger inte ens i kulan, utan står att finna i den dumma dj-l som stod iväge
Inlägg #4: Postat: 2002-06-24 15:54:00
Mr. right
Nej Vincent, jag skulle snarare säga 1 felet ligger inte i gevären utan i den som skjuter 2 felet ligger inte i spriten utan i den som drycker för mycket. Men, vad har du för förslag till åtgärd då? Förbjuda nakna bilder, förbjuda sprit, gevär, knivar, gafflar, yxor, alltså allt som osäkra människor kan ta skada av, eller?
Laddar...