Ni vet mycket litet om min bakgrund

Den här tråden diskuterar artikeln Ni vet mycket litet om min bakgrund.
Inlägg #1: Postat: 2002-06-18 14:10:00
Bjarni - fråga till Ramona
Vad menar Horace egentligen? Vet vi mycket eller litet om hans bakgrund? Det språkliga förfallet har nått högt upp i kulturkretsarna nu...
Inlägg #2: Postat: 2002-06-18 14:19:00
Inger
Tack Horace,
Nu känner jag mig åtminstone inte lika ensam, då jag har försökt försvara demokratin - och satiren - som rätt använd är en ytterst kul stilart. Ingen ska behöva bli utsatt för så smaklösa, vidriga och innehållslösa personangrepp, vilket du har fått utstå här på Sourze. Spelar alltså ingen roll vem det är, eller vem som gör det!
Inlägg #3: Postat: 2002-06-18 16:59:00
Carl David;-
Bra Horace! Om ni nu bara kunde ge Pynchon nobelpriset, eller åtminstone Tranströmer...
Inlägg #4: Postat: 2002-06-18 21:14:00
Tobias
"Man får det liv man gör". Menar du att tredje världen är ansvariga för sin situation och att just du och endast du är ensamt ansvarig för att du hamnat på den position du hamnat? Cmon get real.
Inlägg #5: Postat: 2002-06-18 23:30:00
Magnus Andersson
Horace gjorde givetvis en helt onödig och otrevlig lsäng mot kategorin "lantisar", vilken helt förlorar poängen i detta urskuldande, där han beskriver sin egen bakgrund.
Inlägg #6: Postat: 2002-06-19 17:18:00
Greger
Horace, du rockar. Keep going!
Inlägg #7: Postat: 2002-06-19 23:49:00
Oskar S
En simpel bortförlaring eftersom alla med sinna sinnesfömögenheter i fullt bruk vet att ordet "lantis" först och främst syftar på kulturellt armod och först därefter på härstamning.
Du klassar alla på sourze som kulturellt urgröpta homo habilis i stort sett.

However har det hela gått lite väl långt och jag beklagar att du har fått en ovärdig behandling här Horace. Det ger oss en dålig stämpel.
Inlägg #8: Postat: 2002-06-19 23:52:00
Oskar S
Sina själsförmögenheter. Såklart!
se raden ovan

Saken är den att jag misstänker att om intelligenta och välartikulerade personer skulle framföra kritik mot din verksamhet så skulle du bara ignorera dem.Det är bekvämt att ha en terminologi av pöbel vs patricier att falla tillbaka på - oavsett samhälleligt ursprung. Den kan läsas tydligt mellan raderna även om inga "klara" belägg kan föras fram
Inlägg #9: Postat: 2002-06-19 23:55:00
Oskar S
Moraliskt sett har du varit ohederligt behandlad i "debatten" men i ditt eget handlande som kommit till allmänhetens kännedom ser man att det finns stora sprickor i den klanderfria fasaden.

Tröttsamt nog har ingen tagit sitt ansvar och lyft upp debatten från detta träsk som den befinner sig i nu.
Inlägg #10: Postat: 2002-06-19 23:57:00
Oskar S
Här har man chansen att ifrågasätta ditt yrke, själva anledningen till att folk ens vet vem du är i första taget och så nöjer sig alla med att bjäbba om fotboll. Hade jag fått min vilja igenom hade du sluppit alla dina problem nu och kunnat leva i lycklig förvissning om privatlivets helgd. Nu kommer du aldrig att gå fri eftersom du är en offentlig person - dvs föda åt massmedieetablissemanget.
Inlägg #11: Postat: 2002-06-19 23:59:00
Oskar S
Här har man chansen att ifrågasätta ditt yrke, själva anledningen till att folk ens vet vem du är i första taget och så nöjer sig alla med att bjäbba om fotboll.
Hade jag fått min vilja igenom hade du sluppit alla dina problem nu och kunnat leva i lycklig förvissning om privatlivets helgd.
Inlägg #12: Postat: 2002-06-20 00:02:00
Oskar S maratonlöpare
hrmm. det här inlägget lever visst sitt eget liv. Skojfriskt!

var var vi någonstans - inga störande upprepningar om jag får be
herr ordbendlare, så:

Nu kommer du aldrig att gå fri eftersom du är en offentlig person - dvs föda åt massmedieetablissemanget.
Du har alltså på ett sätt VALT massans vrede, med risk för att låta
deterministiskt självbelåten vilket jag även är... :-
Inlägg #13: Postat: 2002-06-21 09:55:00
caz
Jag tycker inte riktigt det är värdigt den ständige sekreteraren i Svenska Akademien att gå i svarsmål så här. "Never excuse, never explain - regel för stora andar", uttryckte han sig i DN i våras. Det gäller tydligen inte längre. Eller är Horace ute efter de 10 000 kronorna?
Inlägg #14: Postat: 2002-06-22 09:54:00
suz
texten längre än rubriken,skojar, suveränt önskar jag kunde skriva kort men det kan jag ju inte blabla bla,fast det kan ju bero på at jag skriver om känslor,på jobbet har jag varit känd för at vara frk fåordig :
Inlägg #15: Postat: 2002-06-30 22:57:00
Andreas
""folket" är en uppfinning av tyska professorer"

- Det bästa som sagts på sourze på länge. Synd att de flesta inte kommer att fatta vad Horace menar.
Inlägg #16: Postat: 2002-07-16 01:07:00
Runar
Var det du som gick i samma klass som Christer Pettersson? Hur var han på den tiden?
Inlägg #17: Postat: 2002-07-27 17:58:00
Jim B
Horace! Att du är en petimeter som gärna droppar hur beläst och duktig du är det har man sett på TV.Men Du Älskar Säkert Dina Barn Du Med!
Inlägg #18: Postat: 2002-10-23 02:51:00
kalle ku
eh what the fuck??!!
Laddar...