Feminister - de nya förtryckarna

Den här tråden diskuterar artikeln Feminister - de nya förtryckarna.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-06-19 10:10:00
Marcus P
Sist jag kollade höll inte alla män med varandra om särskilt mycket heller. Är det en anledning att förakta män? För övrigt tror jag att du ser spöken. Feminism handlar om att ta bort tvångströjor. Den som vill vara hemma med barnen som jag lär vilja, t.ex. ska självfallet få vara det. Oberoende av kön.
Inlägg #2: Postat: 2002-06-19 10:37:00
Mirko
Är det hon som sjunger?
Inlägg #3: Postat: 2002-06-19 12:09:00
anna a
men monica. jag trodde att vi hade diskuterat det här. var det bara båg när du sa att du delvis förstod vad jag menade?
Inlägg #4: Postat: 2002-06-19 12:22:00
Carita
Valfrihet skall råda!
Inlägg #5: Postat: 2002-06-19 12:31:00
G
men fan du skriver ju jämt om samma sak. jättekul i längden...
Inlägg #6: Postat: 2002-06-19 13:39:00
emma
jag har läst två av dina antifeministartiklar och konstaterat att du verkar ha fått det här med feminism helt om bakfoten. att vara feminist handlar om att alla borde få ha samma rättigheter och just valfrihet, oberonde av kön. långt ifrån förtryck av något slag.
Inlägg #7: Postat: 2002-06-19 14:20:00
Linda
Du som är en stenålderskvinna ska välan inte hålla på och skriva på internet heller? Ut i skogen och samla rötter med dej...seså schas!
Inlägg #8: Postat: 2002-06-19 16:36:00
Ida
känns som om du fått det mesta om bakfoten, som ung tjej och feminist vill jag senare i livet kunna vara hemma med eventuella barn utan att sparkas nedåt i leden, detta är vad som sker idag. Att kunna skaffa barn utan att det påverakar min anställning i det hela stora är något jag absolut kan tänka mig att kämpa för. och jag vill inte tvinga någon till arbete som hellre är hemma med sitt barn.
Inlägg #9: Postat: 2002-06-19 16:54:00
Madeleine
VARFÖR skriver du om samma saker sjuttioelvatusen gånger!? Du har dessutom missuppfattat det här med feminism, men det behöver jag kanske inte säga igen - det har ju tydligen inte gått fram förut så varför skulle det göra det nu... Suck...
Inlägg #10: Postat: 2002-06-19 18:53:00
Bo
Here we go again... Monica B jagar spöken med sin stora trasiga håv. Din tanke är god, men precis som i dina tidigare texter så faller det hela på din analys av orsak-verkan. Jakten på jämställdhet är INTE boven i dramat, hur mycket du än vill att det ska vara så. Sorglig text.
Inlägg #11: Postat: 2002-06-19 20:35:00
Tomas
Många av de feminister som finns idag är helt olämpliga att skaffa barn. Personer som ser barn som en börda "stackars oss, vi tvingas minsam vara hemma med barnen medans ni gör karriär som är MYCKET bättre, vare sig de är män eller kvinnor, borde som sagt, aldrig skaffa barn och så var det problemet löst.
Inlägg #12: Postat: 2002-06-19 20:46:00
Anna Li
Den dagen alla män är överens kan man möjligen kräva att alla kvinnor ska vara överens. Varför skulle alla kvinnor vara överens? Tror du att alla kvinnor vill samma sak, tänker likadant och är stöpta i samma form bara för att de har slida och bröst? Och om du tycker att det viktigaste är att "vi kvinnor" tycker samma sak så kan du börja tycka som jag så kommer vi lite närmare.
Inlägg #13: Postat: 2002-06-19 22:27:00
Ayo
OK. Vi kan för varje ny "artikel" som dyker upp konstatera att vi här har att göra med ett rättshaveri. Fine för mig. Alla har rätt att leva i det här samhället. Det riktigt skrämmande är när folk tycker att "det ligger något i det här". Skärpning. Det är enkelt: ska kvinnor och män vara lika mycket värda och ha samma möjligheter. Ja? Bra. Det är vad feminister arbetar för.
Inlägg #14: Postat: 2002-06-19 22:37:00
Anna Holmqvist
Snälla, sluta upprepa dig! För så länge du gör det tänker jag upprepa mitt svar: du kan inte tillskriva alla världens feminister en annan gemensam åsikt än att de eftersträvar jämställdhet. För övrigt hänvisar jag till en artikeln jag tidigare riktat till dig: Länk: sourze.se
Inlägg #15: Postat: 2002-06-20 08:36:00
johanna
Ingen feminist säger att det skulle vara något fel med att pappan är hemma och passar barnen. Inte mamman heller. Det som är fel är om mamman automatsikt kopplas med rollern att vara hemma och ta hand om barnen och sköta hushållet osv. och mannen tar den självklara rollen att utvecklas i karriären under tiden. Sen är det ju absolut inget fel att vara hemma och ta hand om barnen, men det ska till en samhällssyn att det är lika självklart att pappan gör det.
Inlägg #16: Postat: 2002-06-20 10:07:00
Neona
Monica, DU HAR FÖRDOMAR!
Jag tycker fortfarande att du ska läsa i alla fall en gnutta om feminism. Dina fördomar ger ingen trovärdighet.
Inlägg #17: Postat: 2002-06-20 12:21:00
Sanna
Man kan faktiskt inte ta debattörer som säger "feministerna" på allvar. Man kan bara kalla feminister en grupp när det handlar om att vilja ha jämställdhet -sätten att få det är helt olika.
Inlägg #18: Postat: 2002-06-20 14:26:00
Mr. right
Vad feministerna säger sig vilja uppnå är ganska irrelevant, det är hur de verkligen yttrar sig och vad de verkligen åstadkommer som är viktigt. Man vet ju att om en kvinna VILL vara hemma med sina barn, så får hon feministerna på sig som hävdar att hon skjuter hela jämställdhetskampen i sank och "egentligen så vill hon inte vara hemma", utan enligt feministerna är hon bara hjärntvättad av "patriarkatet". Helt sjukt.
Inlägg #19: Postat: 2002-06-20 15:16:00
Kajsa G
Jag är feminist och jag har inte en aning om vad det är du yrar om. Känner inte igen det alls, faktiskt.
Inlägg #20: Postat: 2002-06-20 17:33:00
Q
Deja vú
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...