Vad var det jag sa! Håll i Er nu!

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2002-06-17 21:56:00
Bertram
Ramona, menar du verkligen allvar? Det går inte att gottgöra ett mord. Så är det bara. Finns inget sätt att fixa till det liksom. Av denna anledning har man, i demokratisk ordning, bestämt en slags kombination av skadestånd till anhöriga samt internering av den skyldige. Det kanske inte är optimalt men någon perfekt lösning på situationen finns inte. Sedan är det naturligtvis katastrofalt om det går som i ditt exempel men allt i samband med mord är katastrof.
Inlägg #22: Postat: 2002-06-18 00:14:00
Annelie H
Offret förblir dött och det går inte att göra något åt. Mördaren får betala så gått det går, men att han får dödsstraff eller får livstids fängelse? Att två människor dör kommer inte göra så att offrets familj mår bättre.
Inlägg #23: Postat: 2002-06-18 08:03:00
Jörgen G
Michael, pinsamt för mig för att du inte kan uttrycka dig begripligt i text? Babbla om folk man inte känner, var det... 2. Nej det är inte upp till dig att bestämma. Men jag undrade om du hade en ÅSIKT i frågan. Det brukar du ju inte sakna i vanliga fall. Vad sägs om att tillämpa "3 strikes, you´re out!" i det här fallet, som de infört i vissa stater? i USA?
Inlägg #24: Postat: 2002-06-18 12:03:00
Jörgen G
Annelie, hur tror du att offrets familj mår när de möter mördaren på gatan några år senare?
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...