Därför är utvik fel

Inlägg #1: Postat: 2002-06-17 12:55:00
Fredrik Jung Abbou
Men impacten i de aldsta formerna av marknadsforing ar urvattnade. Kids pa 17-25 vet vad retuschering ar, de vet vad smink, ljus, fototeknik och PhotoShop gor med folk. De vet att Hollywood inte ar verklighet. Bara ideotsarna forvanas resten fnyser och kollar mest av noje etc.
Inlägg #2: Postat: 2002-06-17 12:56:00
Fredrik Jung Abbou
Marknadsforingen har "foradlats" Vad som oroar mig idag ar opinionsbildande, sublima reklambudskap via manniskor direkt mot andra manniskor, PR makt over den "objektiva" analysen och artikelmaterial, reklamens makt over statistiken och forskningsresultatet Se Philip Morris skandalen nyss ett axplock Har ar vi fortfarande javligt oforberedda anda upp till 50 ars alder. Vem fan tror inte pa forskarna? Vem fan tror inte pa surveys och statistik? Vem fan ar denna Kallkritik som SHQ snackar om?
Inlägg #3: Postat: 2002-06-17 12:56:00
Fredrik Jung Abbou
Vi maste nog ta och bekanta oss mer med Mr Kallkritik ganska snart. For att ha gravande journalister som forklarar att brudarna pa bilderna ar fixade i photoshop kanns inte som en nyhet langre...
Inlägg #4: Postat: 2002-06-17 13:09:00
Marcus P
Jag skulle gärna vilja veta exakt hur man fixar bilderna i photoshop... Nä, allvarligt talat tror jag att du har rätt. Men de sublima reklambudskapen det jag kallar propaganda blir en annan diskussion.
Laddar...