Jag har respekt för Kayo

Inlägg #1: Postat: 2002-06-16 23:12:00
Michael Lundahl
Jag tycker resonemanget haltar... båe vad gäller Pernilla Wahlgren och Kayo... därför att deras karriärer... deras framgång beror inte skit deras utvik i Café. Det är snarare tvärt om. Vade det inte varit för deras tidigare framgång så hade deras utvik inte betytt ett endaste dugg. Jag tycker att hela argumentet om att denna signal haltar. Förklara... för jag undrar hur du tänker när du drar slutsatsen.
Inlägg #2: Postat: 2002-06-17 14:18:00
Ifigenia
Det här är bara kronan på verket i att förklara för unga kvinnor att de bara är ett utseende. Oavsett vad du gör, hur bra du gör det så är du inget förrän du har låtit din kropp begapas av allmänheten. Om den duger till det.
Inlägg #3: Postat: 2002-06-17 14:18:00
Ifigenia
En kuggfråga till dig som inte verkar förstå detta: Vilket tror du ger Sverige flest välutbildade kvinnor med gedigna kunskaper-att i media presentera yrkes-och affärskvinnor som agerar och gör saker eller att presentera passiva utvikskvinnor i reportage som rätt ofta bara består av namn, ålder och en torftig enspaltare om deras hobbies?

Min erfarenhet är att de flesta faktiskt kan förstå vilket genomslag den skillnaden i presentationer av kvinnor och män i media har.
Inlägg #4: Postat: 2002-06-17 19:15:00
Olof Öberg
Jag tycker vi borde ta ifrån dessa unga kvinnor rösträtten. De kan uppenbarligen inte tänka själva utan likt får drivs de vart helst media vill. Vi borde fixa fram förmyndare åt dem också. Kanske Johan Loman kan hålla koll på hur mycket kläder de skall ha på sig han är ung men ack så vis och så kan Diana Falheim hålla koll på åldern på deras pojkvänner. Personligen skall jag bära burqa så att ingen dömer mig för mitt yttre.. jag menar så jag inte bränner mig i solen..
Laddar...