|
Inlägg #1: Postat: 2002-06-16 13:09:00
|
|
Fredrik Jung abbou |
Om vi ar MER maktlosa idag, betyder detta att gemene man hade MER mojligheter att paverka pa 70 talet? Var de enklare pa 60 talet? Jag vete fan ajg va inte fodd pa 60 talet men jag kan inte se att det va lattare paverka samhallet da an nu?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-16 14:05:00
|
|
Monica Bodling |
Frustration och vanmakt ökar över hela världen. De multinationella företagens politiska och ekonomiska makt har ökat enormt. På demokratins bekostnad. Allt styrs av kortsiktiga ekonomiska intressen. Allt detta har gjort det nära nog omöjligt att påverka för idealister.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-16 18:23:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Kanske har du ratt... Sa manga faktorer att vaga in sa det ar nastan omojligt ge ett konret svar pa denna fraga. Haller dock med dig, samtidigt tror jag att en baksida med okad valfard och kapitalistiskt tankande ar att det individuella och kollektiva engagemanget fortvinar pa bekostnad av egenintressen vilket ar det enda man ar intresserad att fightas for.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-16 18:24:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Ta oss alla, kolla dig sjalv oxo. Du ar extremt fokuserad och engagerad i en fraga som paverkar din dotter o darmed dig enormt. Darav ditt enorma intresse. Men hur mkt bredd o "objektivt" engagemang har vi?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-17 13:12:00
|
|
Monica Bodling |
Fredrik, jag är emot kastandet av gatsten, men jag känner igen frustrationen av att politikerna struntar i det jag säger.För mig är barnen grunden för allt, min "hjärtefråga". Jag har ju sett genom mina barnbarn hur de påverkas av dagens samhälle. Och att då se hur politiker struntar i alla larmrapporter är hemskt.
|
| |