Kayo tar av sig, Kaysa förfasar sig

Inlägg #1: Postat: 2002-06-15 23:20:00
Kajsa Kallio
Allt, men främst att det utvik är ett steg bakåt i kampen för ett mer jämställt samhälle.
Inlägg #2: Postat: 2002-06-16 00:03:00
Samuel Sirén, svar på svar 1
Varför det? Numera förekommer ju såväl nakna män som nakna kvinnor.
Inlägg #3: Postat: 2002-06-16 03:39:00
morfen
dett vanvett vrer ut sig - skiter i om det är jämnställt eller ej, men varför vill hon vika ut sigf i en tidning för? Varför springer hon inte naken på stan i så fall...vet att du är stockkonservativ och kramar poliser, men detta är för patetiskt...
Inlägg #4: Postat: 2002-06-16 07:56:00
Flemens
Kan det inte vara så enkelt att det handlar om pengar? 20-50000 kr för några timmars jobb. Det finns folk som prostituerar sig för mindre, och då klär dom inte ens av sig.
Inlägg #5: Postat: 2002-06-16 11:00:00
Kajsa Kallio
SS: Ja, desto större anledning att protestera! Jag hävdar envist att det här ger kvinnor, unga som gamla, signaler att det inte räcker att vara tuff och kaxig artist, kläderna måste av annars duger man inte.
Inlägg #6: Postat: 2002-06-16 15:14:00
Samuel Sirén
Menar du på fullt allvar att du tror att Madonna, Margaret Thatcher, Britney Spears, moder Teresa m.fl. framgångsrika kvinnor förminskas i andra kvinnors ögon bara för att de inte klär av sig nakna? Och detta som en uttrycklig konsekvens av att Kaya klär av sig naken? Tror du att kvinnor är dumma i huvudet?
Inlägg #7: Postat: 2002-06-16 18:50:00
Inger
Så dumma är vi inte Samuel ;-
Tack & lov
Vi var ju helt nakna och jämställda en gång i tiden i Paradiset... Det var tider det.
Inlägg #8: Postat: 2002-06-19 23:45:00
Bertram
Det vore roligt om det gick så långt att man kunde spankulera helt naken på stadens gator och torg. Egentligen konstigt att inte det går för sig när det är så varmt som det är nu. Det kanske är där det slutar... i paradiset... ske Guds vilja!
Inlägg #9: Postat: 2002-06-23 00:33:00
elin
samuel, du sa det. vem bryr sig om kayo? inte vi, faktum kvarstår att hon är en av de tusentals bilder som prackas på allmänheten. det är det som räknas. det är inte helelr nakenheten som upprör utan det faktum att hon inte alls är naken: hon är påklädd en genomskinlig skrud. hon sa själv att hon har "jobbat hårt för denhär
Inlägg #10: Postat: 2002-06-23 00:36:00
elin
kroppen". den är inte riktig, och hon har jobbat hårt för att om man vill vara stolt över sig kropp får den på inga villkor vara som den är, utan avfettad, avrakad och påmålad.
*** jag håller inte med kajsa på inlägg 5 - detta har ingenting med artisteri att göra. men inte mindre har det att göra med varje kvinna som föds under ett rosa täcke.
Inlägg #11: Postat: 2002-06-24 13:37:00
Olof Öberg
Vad är det för mening att vara stolt över något som man inte jobbat för? Jag menar om Kayo av naturen aldrig lade på sig ett uns mer fett än nödvändigt eller att hennes hår alltid föll som hon ville - varför skulle hon vara stolt över det? Det är väl i så fall bara hennes föräldrar som bör vara stolta.
Inlägg #12: Postat: 2002-06-24 13:44:00
Olof Öberg
Jag tror förresten att mamma Kallio hon är väl det om jag inte missminner mig har betydligt större inverkan på vilka könsroller som hennes barn skall växa in i än någonting Kayo kan tänkas göra. Något att tänka på när man! som kvinnlig feminist spacklar sig och därmed gör sitt bästa för att utmärka sig just som kvinna. Det blir mindre glas på golvet om städar upp sin egen skit - först.
Inlägg #13: Postat: 2002-07-03 03:42:00
sphincter
Hade jag haft en kropp som jag hade varit stolt over och fatt pengar for att visa den, sa hade jag aldrig tvekat. Det later lite som om den kanda svenak avundsjukan har ett finger med i spelet.....
Laddar...