Hurra för Horace!

Inlägg #1: Postat: 2002-06-14 00:11:00
Lena V -2
Tyvärr har Horace inte den goda smaken att raljera om annat än arbetarklassens imaginära ointresse för tyngre litteratur, utan tragglar på i samma fotspår som han gjort sen han stämplade in som ständig. Finns ingen motsättning i att fördjupa sig i litteratur och samtidigt ägna sig åt andra, mer "folkliga nöjen"
Inlägg #2: Postat: 2002-06-14 00:16:00
Lena V -3
Det blir reaktioner från oss "lantisar" när han trampar på som en noshörning hela tiden. Att det blev fotbolls-VM som denna gång blev katalysatorn är nog mer en slump än en sammansvärjning av fanatiker. Du vet, bägaren som rinner över för att den ska göra det, måste man nog ha följt Horace alla utspel och läst hans intervjuer, vilket jag faktiskt har gjort:
Inlägg #3: Postat: 2002-06-14 02:26:00
Samuel Sirén
Denna din förklaring räcker inte alls. Själv läser jag endast serietidningar och följer även med visst intresse VM i fotboll, men jag tycker ändå att de herr Engdahls eventuella brister han visat i detta sammanhang överflyglas fullkomligt av den fullkomligt osannolika enfalden hos alla arga och upprörda människor.
Inlägg #4: Postat: 2002-06-14 02:35:00
Samuel Sirén, forts...
Min bedömning är att de enfaldigas otroliga ilska beror på att herr Engdahls kommentar - oavsett om den är skämtsam eller inte - erinrar dem om deras självupplevda underlägsenhet på något sätt. Och en såväl ilsken som enfaldig person har inte alltid så lätt att bedöma vad som är rimliga proportioner, och konsekvensen blir alltså i detta fall just den flodvåg av uppspydd galla som vi andra kan sitta och hånflina glatt åt.
Inlägg #5: Postat: 2002-06-14 09:01:00
Peter H
För en gångs skull håller jag med SS. Hundgårdsgläfs skrev jag någonstans. När en bit välmörat överklasskött hängs upp vid staketet blir det ett jäkla liv. Intellektuell snobbighet behövs lika mycket som reclaim the street för att behålla kollen på verkligheten.
Inlägg #6: Postat: 2002-06-14 09:02:00
Peter H
Förlåt. Sista meningen skulle ha börjat "MEN intellektuell snobbighet..."
Inlägg #7: Postat: 2002-06-14 09:52:00
Sten
Jag är förvånad över en del reaktioner. Skulle tro att Horace tillhör den sk rörelsen liksom Ebba Witt-B, hans fru. De som får högre ämbeten brukar göra det
Inlägg #8: Postat: 2002-06-14 09:56:00
Lena V
Jag förstår mycket väl om min kalla det personliga förklaring om du vill inte tillfredsställer dig. Enfalden hos de som finner sitt nöje endast i serietidningar tycks därav vara för stor. Men inget ont i det, där finns många vältecknade rutor att glädja sig åt. Gillar att Samuel inflikar sina stora funderingar överallt, det visar på hans stora engagemang och härliga patos.
Inlägg #9: Postat: 2002-06-14 14:56:00
Kalle G
Jag tror att det är Kejsarens nya kläder-syndromet. Folk som inte har något vettigare för sig VILL helt enkelt bli lurade och tro att hela världen står och faller med fotboll. Så kommer någon och påpekar att det finns andra världar utanför deras inskränkta läderfodral. Klart de blir förbannade...
Inlägg #10: Postat: 2002-06-15 17:04:00
Fredrik Jung Abbou
Peter H smet fore mig. Jag kande precis som Peter skriver. SS satte huvudet pa spiken med sin forklaring. Jag tror mycket av svaret gar att finna i Peters och Samuels korta svar! Stenhart oxo Samuel att lasa serietidningar!
Laddar...