Dagis skadar barn!

Inlägg #1: Postat: 2002-06-13 23:23:00
Monica Bodling
Jag pratar om verkligheten, inte om en idyll som inte finns. Och verkligheten är för jävlig. Ett och tvååringar är tio timmar på dagis tillsamman med tjugo andra blöjbarn, och hinner aldrig träffa sina föräldrar. DET borde alla protestera mot, inte gnälla om hur illa jag skriver!
Inlägg #2: Postat: 2002-06-14 14:20:00
Niklas J
Monica: Om du förväntar dig att bemötas av någon sorts förståelse för vad du säger, så kanske du skall försöka med samma sak själv. Vad Anna säger är ju följande: Dagis som det ser ut i vissa fall idag är inte bra. Vad kan vi göra åt det?
Inlägg #3: Postat: 2002-06-14 23:17:00
Anna Li
Monica - du säger att dagis i sig skadar barn och det är fel. För 10 år sedan var det inte så här. Det är nedrustningen av dagis som är åt helvete inte dagis som fenomen.
Inlägg #4: Postat: 2002-06-14 23:17:00
anna li
Och vi har en av världens bästa föräldraförsäkringar - det är lätt att bara gapa efter mer ledigt och mer pengar - men var ska de komma ngnstans ifrån.

Även om en dagisplats kostar åttiotusen så bidrar en arbetande mamma med 130 000 i skatteintäkter till staten som alltså går plus. Alltså kan man inte säga att folk som är hemma ska få pengar - var ska de komma ifrån? Däremot tycker jag att man kan minska lite på marginalerna och låta en dagisplats kosta mer.
Laddar...