Månadens Sourzekräk

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2002-06-14 15:03:00
Peter H
Nu blandar du cement igen Jesper N.

Och nej, ingen konspiration som är en aktiv sammanslutning för att nå dubiösa mål, och inte heller mot vissa. Alla verkar vara utsatta. I vilken grad skapas bilden av författaren av originaltexter och i vilken grad av kommentarerna?
Inlägg #22: Postat: 2002-06-14 15:41:00
Jesper N
Författaren skapar en bild av sig själv genom artikeln och genom sina svar till kommentarerna. Kommentarerna bidrar inte till någon bild av någon annan än författaren av kommentarerna. Blanda cement? du menar att jag skapar en felaktig bild av JPA? I så fall undrar jag på vilket sätt den är felaktig.
Inlägg #23: Postat: 2002-06-14 16:07:00
Peter H
Jag säger inte att den är felaktig. Min poäng är det är kommentarerna som i stor utsträckning formar bilden av personerna eftersom de innehåller så många ogrundade påståenden om personen i fråga. Läs ditt svar 20 igen och tänk efter.
Inlägg #24: Postat: 2002-06-15 11:42:00
Jesper N
Att skriva som du gör: "Läs ditt svar 20 igen och tänk efter" antyder att jag fattat något fel enligt dig. Vad skulle det vara? Är det fel att upprepa JPA:s kommentarer?
Om jag skulle skriva att JPA är en stor hög med skit så skulle inte det betyda något för bilden av JPA. Om jag däremot ställer en fråga till JPA och hon svarar att jag är en stor hög med skit så bidrar det till bilden av JPA. Eller?
Inlägg #25: Postat: 2002-06-15 14:58:00
Mr. right
Jesper N, att vara heterosexuell innebär att man inte ha homosexuell läggning, alltså, man tar avstånd från homosexualiteten. Riskerar inte då en heterosexuell att lätt bli stämplad som homofob?
Inlägg #26: Postat: 2002-06-15 19:09:00
Dino Silvera
Mr Right...vaddå ta avstånd? Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Om man vet vad man har för läggning så behöver man inte ta avstånd från några andras läggningar. Det angår inte mig vad andra gör i sängen, och jag behöver inte ta avstånd från någon annans sexualitet bara för att bevisa min egen.
Inlägg #27: Postat: 2002-06-15 23:46:00
Mr. right
Att ta avstånd menar jag exempelvis med att inte uppskata eventuella sexuella närmande och/eller anspelningar som man utsatts för av homosexuella, alltså, att kunna säga ifrån utan att bli kallad för homofob.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...