Inlägg #1: Postat: 2002-06-12 15:36:00
|
SHQ |
Ni förlorade som dom svaga stackare ni är. Ni är inte bättre än så där. Ett gäng upphasade modelejon som passar och pickar och pockar men aldrig kommer fram till dörren.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-12 16:40:00
|
Juanita |
DITT SVIN! Glöm inte detta; ni vann inte mot oss, ni var inte bättre än Argentina. Det slutade 1-1.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-12 17:31:00
|
Carola |
Ajajaj. Jag ser att fotboll är blodigt allvar. Men Juanita, jag förstår dig, men nu förlorade faktiskt Argentina, även om det blev 1-1. Sverige gick vidare! och jag gråter jag med, men av glädje:
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-12 17:33:00
|
Mykill |
Tack och lov att inte straffixarexperten fröken Ortega lyckades vända matchen...Att det ältas i landets ekonomiska kris som en slags orsak till att de borde fått gå vidare är rent nonsens. Är det inte ekonomisk kris i ett antal andra länder som deltar i turneringen? Sverige vann välförtjänt Dödens grupp och Argentina med sin simpla inläggstaktik, lyckades inte göra ett spelmål på hela turneringen. De var tvungna att fuska på straffreturen.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-12 17:42:00
|
Johanna |
Sverige ÄR bättre än Argentina. Argentina har ju sämre poäng! Om man ska jämföra på ditt vis så var ju England också bättre än Argentina men lika bra som Sverige men också lika bra som Nigeria som kom sist...Och så där kan man hålla på ett tag...Tävling är tävling och då är det den som har flest poäng som är det bättre laget.Enkelt.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-06-12 17:42:00
|
Mykill |
Tur att det finns så pass mkt rättvisa att kaxiga självsäkra uttalanden får ätas upp ibland... men nu ska jag inte strö mer saltsyra i såren... det underbara faktum att divorna Batigol, Veron m fl får åka hem räcker nog mer än väl för fröken Zanetti...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-06-12 17:43:00
|
Johanna |
Om nu Argentina hade varit bättre än Sverige skulle de väl ha satt några av de 13 hörnor och alla andra chanser de fick.
Och den straff de sen lyckades tvinga in. Har de hört talas om att man INTE får springa fram förrän returen har kommit?
Du sa att bara Frankrike kunde stoppa Argentina. "Bara, bara Frankrike".Du hade rätt; I kampen om vem som är den största floppen.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-06-12 17:51:00
|
Juanita |
Alla lag stöter på motgångar, Argentina gjorde det idag mot ett mediokert lag. JAg får svälja det här, vi åkte ut mot en grupp päron. Jag gråter, alla som älskar fotboll gråter, Fifa gråter och Gud hatar oss Argentinare.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-06-12 17:56:00
|
21 |
Nya namn:
Batistuta: Tutan
Veron: Päron
Gonsalez: Killikillikillikilligonsalezsom när man kittlar ett bar
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-06-12 17:56:00
|
Juanita |
SHQ; Jag är iranskargentinska... inget annat. Vad ska jag säga, ibland så åker de bästa ut. Jag minns VM 90 då folk i Sverige spottade på mig för att jag hade en argentinatröja, de sa något i stil med: "Ni har bara tur, ni förstör fotbolls-VM."
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-06-12 17:57:00
|
Juanita, fort på svar 9. |
Vad gjorde Sverige idag? Ni gjorde ett mål och satte elva man bakom bollen efter det, jag det är bra fotboll. Vill bara avsluta med detta Henke är kass, om vi är modelejon så är det bara för att vi är vackra. Se bara på hur Henke och Allbäck ser ut, ingen kan beskylla de för att vara modemedvetna, om vi nu ska kasta paj på varandra.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-06-12 17:58:00
|
Juanita |
Vad gjorde Sverige idag? Ni gjorde ett mål och satte elva man bakom bollen efter det, jaaa det är bra fotboll. Vill bara avsluta med detta Henke är kass, om vi är modelejon så är det bara för att vi är vackra. Se bara på hur Henke och Allbäck ser ut, ingen kan beskylla de för att vara modemedvetna, om vi nu ska kasta paj på varandra.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-06-12 18:00:00
|
filikoster |
Sånt är livet, Juanita. Ibland får man äta skit med sked. Idag är ett sådant tillfälle. För Argentina. För att motivation och jävlar anamma slår klass.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2002-06-12 18:00:00
|
Johanna |
Bra lag toppar formen till viktiga tävlingar.
DONT CRY FOR ME ARGENTINA...
|
|
Inlägg #15: Postat: 2002-06-12 18:07:00
|
Juanita |
Det var ett kasst lag som slog oss idag, jag hatar Bielsa den tjockskallen förlorade matchen. Hur kommer det sig att vi har outr i varje VM? Jag kan lika bra skita i att titta, vad är det för stil av dommaren att visa ut Caniggia? Hatar han oss bara för att vi är duktiga och vackra? Jag är bara sur, ledsen och arg på att vi inte har vunnit VM, men glöm inte detta; ni hade tur.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2002-06-12 18:10:00
|
Mikael V |
Nu stoppar vi ner pajerna. Argentina ÄGDE första halvlek, Sorin var fantastisk, det kunde varit 4-0 i baken där. Men svenskarna KÄMPADE, hade turen på sin sida, otroligt disciplinerade i försvaret, samt en hel del tur. Det blev oavgjort, vi är vidare, jag jublar, men Juanita, jag tänker på dig, lider lite, och tycker att FAN att ni inte är vidare...
|
|
Inlägg #17: Postat: 2002-06-12 18:15:00
|
Juanita |
Mikael: puss puss... puss puuuuuuuss. Jag lider, jag mår inte bra av det här och en sån där kommentar gör mig lite gladare, jag vet inte om du är ironisk men det skiter jag i. Jag gillar den. Viva Argentina!
|
|
Inlägg #18: Postat: 2002-06-12 18:31:00
|
filikoster |
Skall man vara riktigt elak kan man påstå att båda Argentinas VM-guld -78 och -86 inte riktigt gills. Minns Perumatchen -78. Det VAR en läggmatch, Peru fick ett antal hundra ton vete levererat av Argentina nån vecka efter, vilket min argentinske vän Jorge som är väldigt ledsen idag, berättat för mig. -86 hade vi ju Maradonas gudomliga hand. Men inte skall man väl vara elak en dag som denna.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2002-06-12 18:40:00
|
Juanita |
Sak vi prata VM-94? Se vägen, nämn ett enda svårt motstånd som Sverige slog?
|
|
Inlägg #20: Postat: 2002-06-12 18:47:00
|
Diana |
De Argentinska spelarna är i alla fall snygga. :
|
|