Inlägg #1: Postat: 2002-06-11 12:46:00
|
Micke |
Jag har sett delar av Pelle Polis. Pedofili är vidrigt och förkastligt och skall motarbetas på alla till buds stående sätt. Men det står mig fjärran att basera hela min åsiktsgrund på en film. Tänk vad hemskt om alla byggde sin åsikter på det sättet? Det är vår plikt att se oss om efter fakta från alla håll. Håller du inte med ?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-11 14:55:00
|
jonna |
Jo jag har sett filmen.Men jag tycker inte pedofilinfiltration i RFSL har någonting med möjligheten för homosexuella att prövas som adoptivföräldrar att göra.
Om RFSL nu hade talat om en lagändring som passar pedofiler, ja,
men att göra den kopplingen här;det är inget budskap om risker med lagändringen utan ett budskap om fördomar.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-11 20:38:00
|
Johanna P A |
Ok, saa allt ar fixat i fall t ex heterosexuella pedofila belgare flyttar hit, sager sig vara ihop och adopterar, for att sedan flytta ut. Visa mig praktiskt hur det inte ar mojligt. Vi kan inte hindra dem inom EU.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-11 20:39:00
|
Johanna P A |
Jonna, RFSL ar remissinstansen och finansieras av dina och mina skattepengar. Darav relevansen.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-11 20:40:00
|
Johanna P A |
Micke, "hela min aasikt" baseras inte paa en film. Men jag fick en tankestallare nar jag saag den. Se garna hela filmen, det blir mer kladsamt att prata om den, dessutom finns en dramaturgi i den som lider om du inte ser hela.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-06-11 23:47:00
|
Jonna |
Dina resonemang går runt,runt,runt..
belgare??? bo i sverige flera år lära sig svenska blanda in släkt vänner skaffa fasta jobb registrerat partnerskap..
. VAD är kopplingen eventuella pedofiler i rfsl - lagändringen? En av flera remissinstans? Det här är så långsökt så det går inte att uppfatta det på annat sätt än slarvigt inlindade fördomar och sexism
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-06-23 16:27:00
|
K.H. |
Varför kan inte belgare lika gärna regestrera sig som heterosexuella par och adoptera?
Eller skaffa barn på ett "naturligt" sätt?
Har du någon aning om hur nogrann granskning föräldrar utsetts för innan de får adoptera?
|
|