Asyl sedan semester till hemlandet?

Inlägg #1: Postat: 2002-06-10 21:33:00
Ramona Danlén del 1
Det var väldigt vad detta var svårt att diskutera. Jag pratar inte om dina vänner eller släktingar eller någon annan enskild person. Jag vill veta hur det går till när det görs en asylutredning. Vad letar man efter. Hur letar man? Vem frågas ut? Vet tjänstemännen hur det ser ut i landet? Har de varit där som civila?
Inlägg #2: Postat: 2002-06-10 21:34:00
Ramona Danlén Del 2
Jösses vad svårt det var att få ett vettigt svar. De flesta av er tycks ta mina frågor som ett personligt angrepp. Inte att undra på att dessa ämnen inte går att debattera på ett vettigt sätt.
Inlägg #3: Postat: 2002-06-10 23:41:00
sophia
Det går inte att diskutera med en människa som formulerar sig som du. Dina texter är genomsyrade av förakt för andra människor. Ditt sätt att ställa dina frågor är insinuant. Och du är inskränkt!
Inlägg #4: Postat: 2002-06-10 23:43:00
sophia
Föresten! Du talar inte om någon enskild person, skriver du. men varje människa är enskild. Varje invandrare är en person. Du, du ser en flock, men flocken består av individer. Försök se individen istället!!!
Inlägg #5: Postat: 2002-06-11 00:01:00
Juanita
Men Ramona, det är just det... detta är inte vettigt. Klart att man kan diskutera dessa frågor men på det sättet som du tar upp dem... nja det är inte så att det påminner om en akademiskavhandling.
Laddar...