Svar på Ramonas första fråga

Inlägg #1: Postat: 2002-06-10 17:49:00
Ramona Danlén
Carola har du verkligen förstått?
Jag är inte intresserad av enskilda personers utgifter eller inkomster utan de generella regler.
Synd att du inte begriper.
Inlägg #2: Postat: 2002-06-10 18:42:00
Lena V
Ramona; De generella reglerna? Vilka generella regler talar du om? Att det skulle införas något slags hemresestopp för flyktingar? Eller menar du att om dom besöker sina hemland innan -låt oss säga 30 år har gått, då kan dom lika gärna flytta tillbaka? Dina frågor doftar rätt hätskt av den attityd jag och min sambo får möta med jämna mellanrum. Generaliserande är bara förnamnet, Ramona
Inlägg #3: Postat: 2002-06-10 19:03:00
Carola
Ramona. Jo jag förstod din fråga lika väl som jag förstod Lenas svar. Du frågade: "Är det ofarligt att åka dit när man fått asyl i ett annat land?". Att jag även förstod Lenas svar beror faktiskt en hel del på att det tog många år innan mina morföräldrar vågade åka hem igen. Fast då blev det på semester. Här hade de nu rotat sig, och de hade småbarn som gick i skolan.
Inlägg #4: Postat: 2002-06-10 19:03:00
Carola
Om jag håller mig till den frågan så tror jag att de allra flesta som kommer hit till Sverige, är av den uppfattningen att detta är bara ett tillfälligt stopp. Det är många som vill åka hem igen, men som inte kan. Efter många år väljer de då att ta riskerna med att åka hem, för att hälsa på sina släktingar.
Inlägg #5: Postat: 2002-06-10 19:05:00
Carola
Vad är detta!!!!!!!
Svar 4, ska komma före svar 3.
Laddar...