Homohyckleri och pedofiler

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2002-06-13 00:56:00
David
Sa gransdragningen ar enkel. Det beror pa barnet. ALLA fall av overgrepp pa 6-aringar ar pedofili alltsa varken homo eller heterosexualitet, eftersom INGA 6-aringar ar konsmogna/har en vuxen sexualitet. En man som har samlag med en fjortonaring ar enligt lagen alltid en pedofil, me
Inlägg #42: Postat: 2002-06-13 00:59:00
David
...men utifran ett beteendemassigt perspektiv skulle en 14-aring kunna var konsmogen, varfor pedofilen i detta fall skulle kunna betecknas som "forgripit sig pa fjortonaringen utifran sin vuxna sexualitet". I DETTA fall SKULLE kan beroende pa barnet kunna kalla det for heteropedofili eller homopedofili. Forstar du nu Christer?
Inlägg #43: Postat: 2002-06-13 01:00:00
David
...men utifran ett beteendemassigt perspektiv skulle en 14-aringen ifraga kunna var konsmogen, varfor pedofilen i detta fall skulle kunna betecknas som "forgripit sig pa fjortonaringen utifran sin vuxna sexualitet". I DETTA fall SKULLE kan beroende pa barnet kunna kalla det for heteropedofili eller homopedofili. Forstar du nu Christer?
Inlägg #44: Postat: 2002-06-14 11:24:00
Christer H
Du diskuterar helt olika saker, bäste David. Jag har aldrig ifrågasatt begreppet pedofili, tvärtom har jag varit noga i att påtala skillnader i hur det används i vardagsspråk och i mer kliniska sammanhang. Jag har heller aldrig påstått att män som våldtar pojkar skulle ha en sund och vuxen homosexualitet. Det jag sa om "flickpedofilerna" gäller självklart oxå "pojkpedofilerna". ..forts
Inlägg #45: Postat: 2002-06-14 11:36:00
Christer H
...Det jag ffa. påstår, om och om igen, är att en man som våldför sig på pojkar ger utlopp för HOMOSEXUELLA lustar, felaktigt riktade mot barn. Precis som hans "kollega" som föredrar flickor, ger utlopp för felriktad heterosexlust. Jag delar inte din syn på vuxensex kontra barnsex, men jag förstår vad du menar. Mvh CH
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...