Homohyckleri och pedofiler

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2002-06-10 16:49:00
Christer H
Det finns dokumenterat fler män som förgriper sig på pojkar, förhållandevis mot flickor. "Homopedofili" är allså vanligare än "heteropedofili", även beträffande frekvensen där pojkpedofilerna i snitt begår 7,5ggr fler övergrepp jämfört de som förgriper sig på flickor. "homohyckleri" syftar även på den ovilja som finns att angripa problemet hos tex RFSL. Mvh CH
Inlägg #2: Postat: 2002-06-10 17:18:00
David
Nummer 1: Du har fortfarande inte fattat att om en vuxen man förgriper sig på en flicka är det lika lite heterosexualitet som om en vuxen man förgriper sig på en pojke. Den vuxna sexualiteten har inget att göra med pedofili. De flesta manliga pedofiler som förgriper sig på pojkar har en vuxen HETEROSEXUELL läggning!! för att nämna ett exempel. även om du gärna vill tro att de är homosexuella för att de förgriper sig på sjuåriga pojkar
Inlägg #3: Postat: 2002-06-10 17:20:00
David
Det skall vara: "Du har fortfarande inte fattat att om en vuxen man förgriper sig på en flicka är det lika lite heterosexualitet som att en vuxen man förgriper sig på en pojke skulle vara homosexualitet."
Inlägg #4: Postat: 2002-06-10 17:22:00
David
Nummer 2. Låt oss säga för skojs skull att du trots allt har rätt, dvs att pedofili mot förmodan är vanligare hos homosexuella. Vad skulle det innebära? Allt beror på hur man skär kakan. Som jag sa tidigare; män är oftare pedofiler än kvinnor. Varför låter vi män ha hand om barn överhuvudtaget??? Varför kan vi generalisera om homosexuella som grupp, men inte om män som grupp?
Inlägg #5: Postat: 2002-06-10 17:23:00
David
Vidare: varför inte göra en geografisk studie också? Det kanske visar sig att norrlänningar procentuellt är överrepresenterade när det gäller pedofili. Slutsats: Är norrlänningar lämpade att ta hand om barn? Inse vart generaliseringar leder!!
Inlägg #6: Postat: 2002-06-10 19:21:00
Christer H
David, dina argument är identiska med Andreas och i viss mån även Mickes. Dom blir inte bättre för det. Emanerar dom från RFSL:s handböcker i motargument? Det börjar bli lite tradigt att dra argumentationen gång på gång. Men ok. 1. att en man förgriper sig på en pojke är "homopedofili" eller pederasti. Att påstå att män som gång på gång förgriper sig på pojkar inte skulle ha homofila tendenser, är för mig lek med ord. ....forts
Inlägg #7: Postat: 2002-06-10 20:03:00
CH
...pojkar blir äldre, blir pubertala. Termen hebefilirasti används då. När förvandlas pedofilin enligt er till vuxen och helt ok homosexualitet, vid 15, vid 18? Och hur jämngammal måste man vara? Givetvis finns inga tydliga gränser som ni påstår. 2.Vi kan visst generalisera om män, har jag sagt motsatsen? ....forts.
Inlägg #8: Postat: 2002-06-10 20:09:00
CH
...Och skulle geografiska studier visa överrepresentation för norrlänningar så ok för mig. Men någon sån statistik har inte jag sett. Men den går säkert att hitta. Jag tror dock inte den ger nåt, tror du? Vi rör oss alltid med generaliseringar när vi talar statistik. Skall SCB avskaffas enligt dig? All kvantitativ forskning? Vad menar du med "..leder!!"? Mvh CH
Inlägg #9: Postat: 2002-06-11 08:43:00
David
1. Gränsdragningar är alltid svåra. Men det är inte gränsdragningar det handlar om. Det handlar om att pedofiler ger sig på BARN, punkt slut. Eftersom barn inte är sexuella varelser på samma sätt som vuxna, kan man inte påstå att det finns ngt som heter homopedofili eller heteropedofili.
Inlägg #10: Postat: 2002-06-11 08:45:00
David
De heterosexuella män som ger sig på pojkar gör inte detta för att det tänder på det manliga eller ger sig på lilla flickan för att han tänder på det kvinnliga Det är BARNET han är ute efter. En vanlig förklaring till att han ger sig på pojkar är maktaspekten; att han själv har blivit förödmjukad av män och känner behov av att "ge igen".
Inlägg #11: Postat: 2002-06-11 08:49:00
David
Fråga: Menar du också att mannen som gång på gång förgriper sig på flickor har klart heterofila tendenser? Menar du det? Annan fråga: hur kommer det sig att det inte finns några som helst könssamband mellan de barn de ger sig på, och den vuxne/vuxna som pedofilen lever med? Bara det ger ju stöd för det jag säger.
Inlägg #12: Postat: 2002-06-11 08:54:00
David
Betr ditt svar nr 8: Min poäng är att man alltid skall vara väldig försiktig med statistik. Det är lätt att tro att statistik är något slags odiskutabelt naturligt tillstånd, någon slags vetenskapligt bevisad realitet. Men det är fel! Statistiska siffror är inte några naturliga skapelser. Statistiska uppgifter är inga stjärnor i himlen som det räcker att undersöka med teleskop för att utifrån resultatet fatta kloka beslut.
Inlägg #13: Postat: 2002-06-11 08:54:00
David
Forts. Man kommer inte fram till statistiska siffror av en slump, man tillverkar dem! Vi kan kalla dem för konstgjorda realiteter.
För att genomföra en statistisk studie väljer man först ut en målgrupp som man ska studera. Målgruppen studeras sedan minutiöst utifrån en eller flera variabler och man kommer fram till ett resultat. Men valet av målgrupp och variabel är aldrig ett slumpmässigt objektivt val. Det är istället ett avsiktligt val!
Inlägg #14: Postat: 2002-06-11 08:56:00
David
Svar 12 är en forts. på svar 13.
Inlägg #15: Postat: 2002-06-11 08:58:00
David
Vad jag vill få fram är att det beror alltid på hur vi delar in människor. Det är så himla legitimt och "självklart" att man skall delas in efter sin sexualitet. Varför? Det finns så otroligt många andra variabler man kan välja, variabler som ofta är mer talande för vår karaktär än vad vår sexuella orientering är t.ex. ålder, kön, uppfostran etc.
Inlägg #16: Postat: 2002-06-11 08:59:00
David
Och kommer man fram till "statistiska fakta" om homosexuella så används dessa som argument emot homosexuella. Om det skulle visa sig att det gällde heterosexuella som grupp, skulle man inte agera alls! Men homosexuella kan man bunta ihop!
Inlägg #17: Postat: 2002-06-11 09:00:00
David
Trots att det finns lika stora individuella skillnader homosexuella emellan som mellan heterosexuella.
Inlägg #18: Postat: 2002-06-11 09:02:00
David
En annan svag punkt när det gäller generaliserngar om homosexuella är att man inte vet hur många som är homosexuella. När man som du talar om överrepresentation av homosexuella pedofiler, hur många homosexuella räknar man då med att det finns totalt?
Inlägg #19: Postat: 2002-06-11 09:03:00
David
Homosexualitet är fortfarande idag ett relativt tabubelagt ämne och det råder inga tvivel om att det finns ett stort mörkertal av individer som egentligen är homosexuella men som lever ett "heterosexuellt" liv, eftersom det sociala trycket är så stort och fördomarna så många.
Inlägg #20: Postat: 2002-06-11 09:05:00
David
Så när man talar om "överrepresentation" av det ena eller det andra, räknar man med mörkertalet då. Och hur många är dom? Inte vet jag, men jag är hundraprocentigt säker på att det finns ett mörkertal att räkna med.
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...